به گزارش کلهرنیوز  ، حجت الاسلام رحیم جعفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در دو سال اخیر ۱۰ راهبرد و سیاست کلی را تعیین و در راستای سیاست‌های دولت حرکت کردیم و با ایجاد فضای باز فرهنگی و هنری در استان سعی شد فضای مناسبی برای کارهای فرهنگی و هنری مهیا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تقویت بخش غیردولتی را از دیگر راهبردها عنوان کرد و بیان داشت: تکیه بر نیروی انسانی تشکیلات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت کردیم به گونه‌ای که تنها استانی در کشور هستیم که یک نفر نیروی غیربومی نداریم.

وی گفت: رعایت عدالت فرهنگی در سطح استان و شکوفایی و رونق در همه ادارات فرهنگ و ارشاد در شهرستان‌ها در راستای احیاء و تقویت آنها از جمله راهبردهای اساسی ماست.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: آموزش و پژوهش محوری کارها و امور از برنامه‌های این اداره کل است که در کنار برگزاری هر برنامه یک کارگاه آموزشی داشته باشیم به طوری که از اول امسال تا کنون حدود ۱۰۸۵ ساعت دوره ضمن خدمت برگزار کرده ایم.

وی از فعالیت در ۲۱ مرکز آموزشی و مهارتی در استان خبر داد و یادآور شد: امسال علاقه‌مندان در ۳۳ رشته در مهارت‌هایی از جمله تصویر سازی، گرافیک، عکاسی، مدیریت و برنامه ریزی، سفالگری و … شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: تعامل سازنده و تاثیرگذار با اشخاص حقیقی و حقوقی، دوری از هیاهو و تبلیغات بی مورد و تنش زا که برای فرهنگ آسیب محسوب می شوند، توجه به هویت تاریخی و تصویب دانش نامه فرهنگی، استفاده از بزرگان و نخبگان، فعال کردن اتاق عای فرهنگی، گفتگوهای فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی از دیگر فعالیت ها است.

وی در ادامه استان کرمانشاه را در بخش زیرساختها را جزو استان‌های پیشرو دانست و بیان داشت: تعداد ۷ پروژه استان از جمله نگارخانه و سالن همایش کرمانشاه، مجتمع های فرهنگی- هنری سرپل ذهاب، گواوور، شهرک دانش کرمانشاه، بیستون، هرسین و سنقر در دست اقدام است و عمده آنها تا اواخر سال ۹۸ به بهره برداری خواهند رسید.

حجت الاسلام جعفری افزود: با افتتاح این پروژه ها سرانه فضای فرهنگی استان به یک مترمربع خواهد رسید در صورتی که این سرانه در کشور نیم درصد است.

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه‌هی سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه

وی تصریح کرد: به برکت مصوبات سفر مقام معظم رهبری تاکنون برای این پروژه ها ۲۴ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده و پروژه هایی که از این منبع تغذیه می شوند هیچ مشکلی ندارند و می توان گفت به طور میانگین ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه به ارائه گزارشی از تولید ۲۶۲ مورد نمایش خیابانی و صحنه ای پرداخت و بیان کرد: از ابتدای امسال حدود ۱۷۷ مورد تولید نمایش خیابانی و ۸۵ مورد نیز تولید نمایش صحنه ای داشتیم.

وی بیان داشت: همچنین در سطح استان ۱۲۱ مورد تولید فیلم داشتیم که در این راستا تاکنون ۴۲ فیلم در سطح سینماهای استان اکران شده است.

حجت الاسلام جعفری از انجام بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه مناسبتی و غیرمناسبتی از ابتدای سال تا کنون در سطح استان خبر داد و گفت: امسال آغاز جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۱۸ بهمن می باشد که طی آن ۱۹ فیلم در سینما فرهنگ و آزادی اکران خواهد شد.

وی با اشاره به چهلمین سال پیروی انقلاب اسلامی گفت: به همین مناسبت امسال در نظر داریم از ۴۰ چهره فعال فرهنگی و رسانه ای تجلیل به عمل آوریم.

/به نقل از مرصاد

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :