به گزارش کلهرنیوز  از خانه ملت، مکاییل کلور- برشتولد امروز- شنبه- در دیدار با علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: دولت آلمان بارها از این اقدام ابراز تاسف کرده است و آلمان سعی داشته است که اتحادیه اروپا در حمایت از تداوم برجام یکصدا باشد.
سفیر آلمان تصریح کرد: برای اجرایی کردن SPV فقط قدم های نهایی باقی مانده است و طی چند روز آینده شاهد نهایی شدن این فرایند خواهیم بود.

برشتولد در تهران در ادامه با اشاره به اهمیت کشورمان در منطقه یادآور شد: آلمان معتقد است که ایران از مهمترین کشورهای منطقه است و حل بحران ها و مشکلات منطقه نیز نیازمند همکاری و مشارکت این کشور است.

سفیر آلمان در تهران بر اهمیت تقویت همکاری های فرهنگی میان دو کشور و گفت ‌وگوهای میان اندیشمندان ایران و آلمان در زمینه مباحث مبنایی مختلف تاکید کرد.

برشتولد ضمن اشاره به روابط دیرینه و سنتی آلمان و ایران افزود: به نظر من ملت دو کشور یک رابطه احساسی نسبت به یکدیگر دارند که فراتر از روابط سیاسی و رسمی دو کشور است که بر این بستر می توان روابط دو جانبه را بیشتر از پیش گسترش داد.

**ایران از توسعه ارتباطات با آلمان استقبال می کند

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به تبادلات و گفت ‌وگوهای خوب پارلمانی میان مجالس ایران و آلمان گفت: مجلس شورای اسلامی از افزایش ارتباطات خود با مجلس آلمان که موجب ارتقاء درک متقابل شده و در گسترش روابط دوستانه فیمابین به دولت های دو کشور کمک می کند، استقبال می کند.

وی افزود: تماس مستقیم میان نمایندگان دو کشور در سطوح مختلف از جمله گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی دو مجلس؛ در تعمیق روابط و برطرف کردن برخی مشکلات و سوء تفاهمات احتمالی موثر خواهد بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این با اشاره به عهدشکنی دولت آمریکا و خروج این کشور از برجام اظهار داشت: بعد از خروج دولت آمریکا از برجام، از اروپا به عنوان یک طرف مذاکرات انتظار می رود که اقدامات عملی لازم را برای اجرای کامل برجام به عمل آورد اما متاسفانه تاکنون اقدام مناسب و درخوری صورت نگرفته است.

مطهری بیان کرد: رویکرد یکجانبه‌گرایی از سوی آمریکا و تلاش این کشور برای تحمیل دیدگاه های خود به کشورهای دیگر قوت گرفته است فلذا لازم است اروپا با استقلال در سیاست خارجی، قاطعانه و بطور جدی مقابل این رویکرد آمریکایی ها بایستد.

وی همچنین تصریح کرد: انتظار داریم هر چه زودتر ساختار مالی و بانکی مورد نظر اتحادیه اروپا برای تداوم همکاری شرکت های اروپایی و آلمانی با ایران مشخص و گام های عملی برای حمایت از این شرکت ها برداشته شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم دولت آلمان در تعلیق پروازهای هواپیمایی ماهان به آلمان گفت: این تصمیم با فضای دوستانه حاکم بر مناسبات دو طرف در تناقض است و با توجه به اینکه دلیل اثبات شده ای برای این اقدام ذکر نشده است ما انتظار داریم که دولت آلمان در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

مطهری در پایان این دیدار با اشاره به ظرفیت های خوب ایران و آلمان برای توسعه روابط فرهنگی فیمابین افزود: پیشینه فرهنگی غنی دو کشور و علاقه میان مردم دو ملت بستر مناسبی برای توسعه روابط فرهنگی میان ایران و آلمان است که باید از آنها به نفع دو ملت استفاده کرد.

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :