به گزارش کلهرنیوز ، علی محمد زوراوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بارش این سامانه از شهرستان پاوه با ۱۲۲ میلی متر گزارش شده و گواور نیز با ۶۹ میلی متر در رده دوم شهرهای پربارش قرار گرفته است.
وی ادامه داد: شهرهای دالاهو و جوانرود نیز با ۵۷ میلی متر بارش وضعیت خوبی از لحاظ بارندگی داشته اند.
زوراوند تصریح کرد: در این مدت نیز شهر کرمانشاه ۳۴ میلی متر بارش داشته تا جزء شهرهای متوسط استان از لحاظ بارندگی قرار گیرد.
معاون هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سومار با هشت، سرپل ذهاب با ۹ و سنقروکلیایی با ۱۴ میلی متر بارش نیز کمترین مقدار بارش از این سامانه را به خود اختصاص دادند.
وی با بیان اینکه میانگین بارش باران در استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا هشت بهمن) به ۴۱۰ میلی متر رسیده است، گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۱۳ میلی متر بود ۲۶۱ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۹۴ درصد رشد داشته است.
زوراوند همچنین با اشاره به ادامه بارش ها در نقاط مختلف استان گفت: بارش ها در بسیاری از مناطق همراه با وزش نسبتا شدید باد تا صبح فردا ادامه خواهد یافت.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه همچنین نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و راه افتادن رواناب در برخی مناطق استان نیز هشدار داد.
وی همچنین با اشاره به کاهش دمای هوا، گفت: این وضعیت باعث بارش برف در ارتفاعات، گردنه های مرتفع و همچنین نقاط سردسیر استان خواهد شد.
زوراوند تصریح کرد: به دنبال وزش نسبتا شدید باد، احتمال نفوذ گردوغبار به جو منطقه برای فردا (سه شنبه) دور از انتظار نیست، ضمن اینکه بارش ها بخصوص در نواحی شمالغربی استان به شکل پراکنده ادامه پیدا می کند.
معاون هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه حداقل دمای امشب شهر کرمانشاه به ۲ درجه بالای صفر می رسد، افزود: برای فردا پیش بینی می شود با کاهش ۲ تا ۴ درجه ای دمای روزانه و شبانه حداکثر و حداقل دمای روز سه شنبه کرمانشاه بین ۱۱ درجه بالای صفر و ۲ درجه زیر صفر باشد.
وی تصریح کرد: امشب کنگاور با دمای سه و سنقروکلیایی با دمای یک درجه زیر صفر سردترین نقاط استان خواهند بود.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :