به گزارش کلهرنیوز ،  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این آئین با اشاره به چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور تصمیم گرفته که در قالب طرح ملی ‘قلم’ از ۴۰ قلم برگزیده کشور در ۳۱ استان تجلیل کند.
معصومه حسنی خونسار ادامه داد: استاد محبت از استان کرمانشاه برای این منظور انتخاب شده است و این شاعر کرمانشاهی مورد افتخار همه ما می باشد.
وی با اشاره به اهمیت قلم و نوشتن در قرآن کریم، گفت: از طریق قلم می توان نسلی را دچار انحراف کرد و یا موجب هدایت آنان شد از همین رو باید بهترین قلم دستان انتخاب و به مردم معرفی شوند.
وی یادآور شد، مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در جمع شاعران و نویسندگان بارها از شعر به عنوان یک ابزار کارآمد برای انتقال ارزش های دینی یاد و تاکید کرده اند که باید این ثروت را ایجاد کرد، برای افزایش آن کوشید و سپس از آن برای نیازهای کشور استفاده بهتر و برتر کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ادبیات پس از انقلاب اسلامی از رشد و شکوفایی چشمگیری برخوردار شده، از شعر به عنوان هویت و ثروت ملی یاد کرد.
حسنی خوانسار افزود: آنان که مقبولیت عام یافتند شاعران متعهدی هستند که انقلاب را با همین شعر و کتاب هایشان به دنیا هدیه داده اند.
حسنی خوانسار یادآور شد، هنر استاد محبت هدیه ای بزرگ به اجتماع است و برای وی آرزوی سلامتی و طول عمر با برکت را از پروردگار متعال خواستاریم.
در پایان این آیین که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار کرمانشاه و جمعی از ادب دوستان برگزار شد از زحمات هنری استاد محبت تقدیر شد.
محمد جواد محبت، کودکی و تحصیلات را در کرمانشاه گذراند و سپس به عنوان معلم در روستاهای قصر شیرین به خدمت مشغول شد.
شعرهای او از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۴ در مجلات توفیق، خوشه، روشنفکر، دریچه، تهران مصور و هفته‌نامه مشیر چاپ می‌شد و از سال ۶۲ به گروه مؤلفین کتاب‌های درسی پیوست و آثاری از او در کتاب‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم ابتدایی درج شد.
در سال های ۵۰ و ۵۶ به خاطر سرودن و چاپ شعرهای سیاسی، انقلابی دستگیر و مدتی را در زندان ساواک در شهرستان های قصرشیرین و مشهد بسر برد.
سرایش بخشی از منظومه ” فصلی از یادها” پیش از پیروزی انقلاب جایزه شعر فروغ را نصیب او کرد ( ۱۳۵۲) و پس از انقلاب (سال های ۶۰ و ۶۱) در گروه شاعران بلند آوازه نوپرداز برنده جایزه شعر جنگ شد.
در سال ۶۲ برای ویرایش کتاب های درسی به سازمان برنامه ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش دعوت و از سال ۱۳۶۳ شعرهای فصل ها، نماز و دو کاج و آشنای همیشه خوب او در کتاب های فارسی دوم و سوم و چهارم و پنجم ابتدایی به چاپ رسید.
برخی از آثار نثر بدون امضای وی نیز همچون نوجوان بسیجی و مشکلی که آسان بود در کتاب های فارسی سوم و چهارم ابتدایی آمده است.
از محمدجواد محبت در مجموع ۱۴ اثر تصنیفی (دفتر شعر مستقل) و هفت اثر تالیفی تاکنون چاپ و منتشر شده است.

/منبع: به نقل از ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :