به گزارش کلهرنیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز سه شنبه در مراسم اجرایی آزادراه بیستون – کرمانشاه – حمیل، این پروژه را مهم، کلیدی و ترانزیتی برای کشور اعلام کرد که با همکاری بخش خصوصی عملیات آن آغاز می شود.
او در خصوص این پروژه گفت: پروژه های زیرساختی امیدآفرین هستند و به توسعه کشور شتاب می بخشند وهم اکنون به صورت پیوسته شاهد حضور بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های کشور هستیم و ما به این روند تسریع می بخشیم.
وی با اشاره به اینکه آزاد راه بیستون – کرمانشاه – حمیل به طول ۱۴۱ کیلومتر و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان احداث می شود، گفت: اکنون عملیات اجرایی ۷۵ کیلومتر با اعتبار۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد آن با یکی از پیمانکاران بومی منعقد شده است و وزارت راه و شهرسازی از این پیمانکار حمایت می کند.
وزیر راه و شهرسازی، آزاد راه بیستون – کرمانشاه – حمیل را یکی از قطعات اتوبانی مسیر حرم تا حرم (مشهد تا کربلا) معرفی کرد و گفت: یکی از توافقات در سفر به سوریه توسعه راه ترانزیتی کشور به این کشور بود و این آزاد راه یکی از قطعات مهم ترانزیتی کشور به غرب خواهد بود.
اسلامی همچنین افزود: اجرای این پروژه مهم به روان سازی ترافیک اربعین به کشور کمک بیشتری می کند.
او در بخش دیگری از سخنان خود به احداث راه آهن کرمانشاه به خسروی در قالب بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این پروژه مقرر شده کنسرسیومی از بانک ها منابع مالی آن را تامین کنند.
اسلامی در ادامه گفت: می توانیم از محل این کنسرسیوم یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای انجام راه آهن کرمانشاه تامین استفاده کنیم.
وی در ادامه به نگرانی استاندار کرمانشاه در خصوص اداره کل راه آهن کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هر استانی اداره کل مستقل خود را دارد بزودی اداره کل کرمانشاه اعلام خواهد شد و جای نگرانی نیست.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به افتتاح یک هزار واحد مسکن مهر کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: ما در حوزه مسکن به پروژه های بازآفرینی مسکن (فرسوده) تاکید داریم و از استاندار کرمانشاه می خواهیم در ارتباط به پروژه های بازآفرینی مسکن در استان تعامل بیشتری با راه و شهرسازی داشته باشد.
اسلامی در ادامه با بیان اینکه قسط اول منابع بازآفرینی مسکن در کشور ابلاغ شده است، گفت: انتظار داریم این منابع صرف مسکن و ایجاد فضای کسب و کار در بافت های فرسوده شود چرا که اگر ابتدا کسب و کار رونق بگیرد بازآفرینی با سرعت بیشتری انجام می شود.
او سهمیه بازآفرینی کشور را ۴۰۰ هزار واحد مسکن اعلام کرد و گفت: شهر کرمانشاه و شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و شهرهای تازه تاسیس استان کرمانشاه نیز جزء این برنامه راه و شهرسازی است که امیدواریم استانداری برای انجام این پروژه ها، تعامل و کمک بیشتری کند.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :