به گزارش کلهرنیوز به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، جای بسی تاسف است که قدمگاه شهدا را با اجرای جشنواره‌های رقص و آواز بانوان آن هم در ملاءعام، اینگونه پیش چشم مسئولان بی‌ارزش کنند.

در روزهای گذشته شهر قصرشیرین میزبان جشنواره‌ای بود که ظاهرا فرهنگی ورزشی اما در عمل جشنواره حرکات موزون ویژه بانوان بود؛ جشنواره ای که برخلاف عرف معمول که جشنواره‌های مختص بانوان را در سالن و فضای سرپوشیده برگزار می‌کنند آنرا در پارک وسط شهر برپا کرده بودند!

برنامه‌های فرهنگی که بهترین موقعیت برای ترویج‌ ارزش‌هاست به یک حرکت ضدارزشی تبدیل شد و با اجرای رقص پیش چشم مردمی که اغلبشان از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند موجب تکدر خاطر آنها شد و احساساتشان را جریحه‌دار کرد.

اگر قرار باشد با این جشنواره‌ها ورزش را به عنوان جزیی از فرهنگ در جامعه نهادینه کنیم که هدف اصلی‌شان هم همین است پس باید فرهنگ ورزش و آداب و رسوم اسلامی را هم رعایت کنیم.

اما اغلب برنامه‌های فرهنگی استان به ویژه این برنامه آخر جشنواره ورزشی قصرشیرین از موضوع اصلی که همان سلامت روحی و روانی است به حاشیه رفته و به انحراف کشیده می‌شود و به برگزاری صرف رقص و آواز اکتفا می‌کنند.

قصرشیرین نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی است و جای جای آن مزین به قدوم شهدای گرانقدر این آب و خاک است و شایسته نبود با برگزاری این مراسم به آنها بی‌احترامی می‌شد؛ شهدایی که مهمترین توصیه‌شان حفظ حجاب و نهی از منکرات بود.

آنهایی که برای مردم شریف مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه هنوز کاری نکرده‌اند تا آنجا بسیاری از آنها درگیر و دار ساختن یک سقف هستند و با این همه مشکل بعد از یکسال هنوز زیر چادر زندگی می‌کنند برای سرپوش گذاشتن بر کارهای نکرده جشنواره برپا می‌کنند!

برگزاری چنین برنامه های لهو و لعبی آیا جز برای سرگرمی جوانان این منطقه و فراموشی مطالبات به حقشان است؟

جای سوال است که چرا مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تاکنون در مورد حواشی این مراسم سکوت کرده است؛ مگر نه این است که این حواشی زیر نظر مستقیم زیرمجموعه وی است پس چرا حتی از یک عذرخواهی کوچک به مردم شهیدپرور استان کرمانشاه به ویژه مردم غیور قصرشیرین دریغ کرد؟!

آیا این سکوت جز به معنای موافق بودنش با این حرکت ناپسند است و اینکه این حرکات مورد تایید وی است؟!

هرچند واضح و مبرهن است که این اتفاقات نتیجه انتصابات حزبی است که به استان تحمیل شد و حزب متمول با توسل به زر و زور چنین مدیرانی را به کار می‌گمارد که کوچکترین توجهی به عقبه فرهنگی این استان ندارد.

قطعا تسامح و تساهل با این هنجارشکنی‌ها امروز کار را به اینجا کشانده و فردا به جاهای باریک‌تر هم خواهد کشاند؛ اگر استاندار کرمانشاه قبلا در مقابل اینگونه حرکات ضدفرهنگی مدیرکل سابق میراث فرهنگی محکم می‌ایستاد، امروز شاهد این هنجارشکنی آشکار نبودیم.

بی شک قصور استاندار کرمانشاه در انتصاب فرمانداران و مدیران نالایق که چنین برنامه‌های هنجارشکنانه‌ای در حوزه آنها و در مقابل چشمانشان اجرا می‌شود هم کمتر از بانیان این مراسم نیست و باید پاسخگوی این رفتار به مردم شهیدپرور کرمانشاه باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :