به گزارش کلهرنیوز ،  سید حجت الله موسوی اجاق بعداز ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری در خصوص بودجه سال ۹۸ شهرداری اظهار داشت: بودجه پیشنهادی ۸۴۰ هزار میلیارد تومانی سال ۹۸ شهرداری کرمانشاه از طرف شورای شهر ارسال شد که ۲۹ بهمن امسال این بودجه به تصویب رسید.

وی افزود: بودجه نهایی که به تصویب رسید ۸۸۰ میلیارد تومان بود که ۴۰ میلیارد آن درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت اتوبوسرانی جهت خرید اتوبوس برقی است.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه از این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان ۲۰ میلیارد تومان سهم دولت و ۲۰ میلیارد اقساط ماهیانه از طرف شورای شهر بازپرداخت می شود، گفت: این ۴۰ میلیارد تومان جزء مصوبات سال ۹۷ بوده که در سال ۹۸ محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود ۷۷۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان منابع درآمدی بودجه از محل درآمدهای شهرداری از قبیل عوارض، ساخت و سازها و … است.

موسوی اجاق در ادامه درآمد حاصل از پروژه های مشارکتی را یکی دیگر از منابع درآمدی بودجه ۹۸ شهرداری دانست و گفت: درآمد پروژه های مشارکتی ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه هزینه های شهرداری دارای ۲ بخش جاری و عمرانی است که برای بخش جاری ۳۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است، عنوان کرد: در این بخش بودجه سال قبل ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که امسال با یک رشد ۲۴ درصدی مواجه هستیم.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه بیان داشت: از این میزان هزینه جاری ۵۰ درصد متعلق به حقوق و مزایا و ۵۰ درصد برای بخش اداری از جمله تعمیرات، هزینه آب و برق و … صرف می شود.

وی یادآور شد: در بخش عمرانی نیز ۵۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای سال ۹۸ بودجه در نظر گرفته شده که جهت پروژه های عمرانی از جنله زیرسازی معابر، آسفالت، بازگشایی معابر که ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای آن پیش بینی شده است.

موسوی اجاق آسفالت محلات حاشیه ای را از اولویت ها عنوان کرد و افزود: همچنین اتمام محله های خاکی از دیگر اولویت هاست که با برنامه ای منسجم تا پایان سال آینده دیگر محله خاکی نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از احداث و تکمیل ۲ تقاطع امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) طی سال آینده خبر داد و بیان داشت: تا شب عید تقاطع امام حسین(ع) زیر بار ترافیکی می رود و به بهره برداری خواهد رسید.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه تقاطع امام خمینی(ره) نیز تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید، گفت: حدود ۶۵ میلیارد تومان برای تکمیل و راه اندازی این ۲ تقاطع در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در بخش فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی نیز ۱۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

موسوی اجاق با بیان اینکه مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای طرح های ترافیکی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: عمده این مبلغ جهت هوشمند سازی تقاطع های سطح شهر، اصلاحات هندسی و … است.

وی همچنین از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه خدمات شهری خبر داد و بیان داشت: این مبلغ برای فضای سبز و پارک ها، جدول گذاری، بازیافت پسماندهای خانگی و نخاله های ساختمانی، مهار و هدایت آبهای سطحی، جداسازی آب شرب از آب خام و … است.

 سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در خصوص استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز گفت: در کرمانشاه هنوز از آب شرب در این کار استفاده می شود و با اعتباری که برای جداسازی آب شرب از آب خام در نظر گرفته شده سال ۹۸ به طور کامل کار انجام می شود و ۱۰۰ درصد از آب خام در آبیاری فضای سبز استفاده می شود.

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری در کرمانشاه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد گفت: سال آینده برای پروژه قطار شهری هم ۶۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است.

موسوی اجاق یادآور شد: البته این یک اشتباه بود که از طرف دولت انجام شد و باید تا آخر پای این اشتباه خودش بایستد و آنرا به پایان برساند.

منبع:مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :