به گزارش کلهرنیوز ، شهریار حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت کشور، امروز مجوز تردد زائران ایرانی از مرز رسمی خسروی به عتبات عالیات در شورای عالی امنیت ملی اخذ شد.
وی اظهار داشت: با ابلاغ این مجوز، اکنون زائران ایرانی در قالب کاروان از مرز رسمی خسروی می توانند عازم عتبات عالیات شوند.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: اکنون مرز رسمی خسروی در مقایسه با سایر مرزها، آماده ترین مرز با عراق برای تردد زائران است و تمام زیرساخت ها و امکانات و شرایط لازم در این مرز فراهم است.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :