به گزارش کلهرنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته جشنواره شبدیز با کیفیت خوبی برگزار شد و بسیاری از هنرمندان پیگیر استمرار و دائمی شدن این جشنواره در استان شدند و اکنون هم خواهان پیگیری مسئولان ارشد استان برای برگزاری این جشنواره هستیم تا هر سال شاهد برگزاری دائمی آن باشیم.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۱ استان در این جشنواره شرکت می کنند، افزود: منطقه ای بودن جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شده است.
جعفری با اعلام اینکه نزدیک به ۱۸۰ مهمان از ۱۱ استان در این جشنواره حضور می یابند، افزود: کارگاه هایی با نام دانش افزایی در حوزه فیلم در حاشیه این جشنواره برپا می شود.
این مقام مسئول اضافه کرد، امیدواریم باتوجه به استقبال هنرمندان از این جشنواره و با توجه به سابقه آن و تلاش انجمن سینمای جوان ایران در کرمانشاه، این جشنواره دائمی شود و حتی پس از کسب تجربیات می توانیم به سطح ملی شدن جشنواره حرکت کنیم.
جعفری افزود: کارشناسان و متخصصان در زمینه برگزاری این جشنواره نظر مثبتی داشتند و تنها نگاه علمی، تخصصی و فنی در مورد این کار وجود دارد و همین کارشناسان معتقدند جشنواره شبدیز به برنامه ای با کیفیت تبدیل شده است.
آثار هنرمندانی از استان های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، بوشهر و کرمانشاه در این جشنواره به رقابت می پردازند.
فراخوان ارسال آثار از آبان امسال منتشر شد و علاقه مندان تا دهم دی ماه فرصت برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را داشتند.
این جشنواره ۱۴ تا ۱۷ اسفند ماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار کرمانشاه برگزار می شود.
در پایان این نشست خبری پوستر جشنواره شبدیز توسط هنرمندان و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه رونمایی شد.

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :