به گزارش کلهرنیوز ، سیدعلیرضا آوایی بعد ازظهر امروز پنج شنبه در جشن روز وکیل در کرمانشاه به بحث توقعات جامعه وکالت از قوه قضاییه و بالعکس پرداخت و اظهار داشت: اهم جامعه وکالت از قوه قضاییه شامل حفظ احترام و رعایت شئونات وکلاست.

وی افزود: مهمترین توقع و نیاز وکلا از قوه قضاییه همین است چون وکلا می گویند تحصیل کرده حقوق هستیم و نقشی در بسط عدالت داریم چرا گاهی از ناحیه شما باید تحقیر شویم.

وزیر دادگستری بحث استماع و گوش دادن به دفاعیات و توجه به لوایح تنظیمی مندرجات آن را از دیگر توقعات وکلا دانست و گفت: برخی وکلا می گویند اشاره ای به لوایح نمی شود..

وی با بیان اینکه رعایت استانداردهای اخلاقی در دادسرا و دادگستری ها نیز از دیگر خواسته های وکلاست، تصریح کرد: وکلا می گویند اخذ حق الوکاله را به رخ ما نکشید چون حق ماست، البته مقداری نیست که مطلوب باشد و قابل به رخ کشیدن هم نیست.

آوایی با بیان اینکه وکلا انتظار دارند اگر اشتباهی از آنها دیدند با قول حسن بگویند تا اصلاح کنند، بیان داشت:وکلا خواستار تغییر نگاه جامعه قضات به خود هستند و می گویند با سوظن و بدگمانی به آنها نگاه نشود.

وی به توقعاتی که همکاران قضایی از جامعه وکلا دارند اشاره ای داشت و گفت: کار قضاوت حقیقتا با این همه شبهات سخت است و این صنف به خاطر اعتبار و جایگاه نیاز به صیانت مستمر دارد.

وزیر دادگستری درک مشترک از وضعیت هم را موجب بهبود روابط قضات و وکلا بیان کرد و گفت: شما هم ما را درک کنید حجم کار غیرمتعارف را توجه کنید و توقعتان را با آن تنظیم کنید.

وی عنوان کرد: قضات از وکلا انتظار دارند که در لوایحشان آنها را جهت رسیدن به حق یاری کنند و آنها را از مسیر حق منحرف نکنند.

آوایی در مورد استقلال کانون های وکلا هم ادامه داد: معتقدهستم نه دولت، نه مجلس و نه قوه قضاییه به دنبال گرفتن استقلال کانون وکلا نیستند و مشی سه قوه بر گرفتن استقلال این کانون نیست.

وی اظهار داشت: کانون وکلای مستقل نقطه قوت و عزتی برای نظام است و بحث بر سر نظارت است که ممکن است تلقی هایی از کم یا زیاد شدن نظارت باشد./مرصاد

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :