به گزارش کلهرنیوز ، جلیل بالایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ میلی‌متر باران در استان داشته‌ایم که بیشترین بارش با ۵۴ میلی‌متر مربوط به شهرستان سرپل ذهاب و کمترین بارش هم با هفت میلی‌متر در شهرستان صحنه بوده است.
به گفته بالایی، در این مدت پنج تا ۱۵ میلی‌متر برف هم در مناطق غیرمرتفع استان باریده که بیشترین بارش در شهرستان پاوه بوده است.
او با بیان اینکه این بارش‌ها موجب محدودیت تردد در برخی مسیرها از جمله روانسر به پاوه، ثلاث به دالاهو و بخش گهواره در شهرستان دالاهو شده و برخی محورهای بخش مرکزی جوانرود و شهرستان پاوه مسدود شد.
آنچنان که بالایی بیان کرد با تلاش نیروهای راهداری اکنون همه مسیرهای ارتباطی استان بازگشایی شده و مشکلی در تردد جاده‌ای وجود ندارد اما در برخی نقاط رعایت اصول ایمنی لازم است.
شکستگی تعدادی از تیرهای برق بر اثر بارش برف دیگر مشکلی بود که مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به آن اشاره کرد و گفت: با تلاش شرکت توزیع برق مشکل قطعی برق که بیشتر در روستاهای شهرستان پاوه و بخشی از شهر پاوه رخ داد، برطرف شده است.
به گفته بالایی، امداد و نجات به ۱۴۶ خودرو و ۴۷۸ نفر و دادن اسکان به ۲ خانواده، دیگر خدمتی بوده است که طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح جاده‌ها و گردنه‌های استان انجام شده است.
او در پایان گفت: سامانه بارشی فعلی تا ساعاتی دیگر از آسمان استان کرمانشاه خارج می شود.
استان کرمانشاه بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
۲ میلیون نفر جمعیت در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :