به گزارش کلهرنیوز ، علیرضا تخت شاهی، مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علت قطعی آب شرب شهر هرسین خرابی کابل و قطعی برق ایستگاه پمپاژ آب سراب شهر است و جایگزینی کابل هم نیازمند خاموش کردن ایستگاه پمپاژ و قطعی اجباری آب داشت.
تخت شاهی این مشکل را یک حادثه غیرقابل پیش‌بینی اما طبیعی دانست و گفت: من و همکارانم از ساعت چهار صبح امروز به همراه فرماندار هرسین مشغول پیگیری حل مشکل در محل هستیم و اکنون ۳۰ درصد ایستگاه پمپاژ راه‌اندازی شده اما تبعا پاسخگوی نیاز همه شهروندان نیست.
او اظهار کرد: برای رفع مشکل کمبود آب شرب شهروندان هرسینی از صبح امروز ۲۰ دستگاه نیسان با تانکر ۲ هزار لیتری مشغول آبرسانی به محلات و مدارس شهر هستند.
تخت شاهی از همه هرسینی‌ها به دلیل قطعی و کاهش فشار آب عذرخواهی کرد و گفت: حتما تا عصر امروز یکشنبه شرایط به حالت عادی برمی‌گردد.

فرماندار: توزیع پنج هزار بسته آب آشامیدنی 
فرماندار شهرستان هرسین هم با بیان اینکه تانکرهای آبرسانی توسط کارشناسان بهداشت بررسی می‌شوند، گفت: پنج هزار بسته آب آشامیدنی نیز توسط شرکت آبفای استان در شهر توزیع شده است.
امیر شاه آبادی افزود: با تلاش‌های شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه آب شرب هرسین تا بعدازظهر امروز وصل می‌شود.
آب شرب شهر هرسین تا سال ۹۶ در زمان بارندگی‌ها دچار کدورت شدید هم می‌شد اما از سال گذشته و با راه‌اندازی تصفیه خانه اضطراری شهر در ۲ منبع و با ۱۲ فیلترینگ هوشمند، این مشکل حل شد.
شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :