به گزارش کلهرنیوز ، صبح امروز سه شنبه باغ فردوس و مزار شهدای کرمانشاه مملو از جمعیتی بود که برای تشییع پیکر و خاکسپاری پدر شهیدان هاشم، حسن و حشمت الله رضوان مدنی آمده بودند.
در میان سیل جمعیت علاوه بر آشنایان و فامیل‌های حاج ذبیح‌الله، ناآشنایان بسیاری هم بودند که به گفته خودشان ارادت و عشق به شهدا و تجلیل از صبوری و ایثار پدر شهیدان رضوان‌مدنی آنها را به مراسم کشانده بود.
بسیاری از مسئولان ارشد استان هم در تشییع و خاکسپاری این پدر انقلابی حضور داشتند؛ از فرماندهان نظامی گرفته تا مدیران‌ کل و معاونان استاندار.
پس از آنکه نماز میت به امامت آیت‌الله محمد حجتی، امام جمعه موقت کرمانشاه اقامه شد، انبوه جمعیت حاج ذبیح‌الله را به سوی خانه ابدی تشییع و همراه با حزن، اشک، روضه و شعار یاحسین(ع) و یا زینب(س) به دست خاک سپردند؛ با انگشتر، تسبیح و مشتی خاک کربلا که خودش برای امروز کنار گذاشته بود.

**یک روز هم لباس عزا نپوشید
کتاب زندگی سراسر گذشت، شجاعت و صبوری حاج ذبیح‌الله شامگاه یکشنبه ۱۲ اسفند پس از چندین سال تحمل بیماری صعب‌العلاج در سن ۸۹ سالگی بسته شد.
گرچه او زاده روستای «زاغه» همدان در رشته کوه‌های زاگرس بود اما در ۱۵ سالگی به همراه خانواده به کرمانشاه مهاجرت کرد و با بانویی بزرگوار همسایه و سپس هم‌نفس شد که با هم سه جگرگوشه خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند بدون آنکه خم به ابرو بیاورند.
فعالیت‌های انقلابی حاج ذبیح‌الله و خانواده‌اش از دوران مبارزه با رژیم پهلوی آغاز شد و در دفاع مقدس به اوج رسید؛ او و پسرانش همواره در جبهه‌ها حضور داشتند و پای ثابت عملیات‌ها بودند.
شهید هاشم رضوان‌مدنی در سال ۱۳۶۲ و در منطقه عملیاتی میمک شهید شد اما پیکرش هرگز بازنگشت. برادرش حسن هم از فرماندهان قرارگاه رمضان بود که در عملیات کربلای ۵ عروج کرد.
اما آخرین قربانی حاج ذبیح‌الله در راه خدا شهید حشمت‌الله رضوان مدنی بود که به همراه مسعود امیری داماد خانواده در آخرین روزهای جنگ تحمیلی در عملیات مرصاد آسمانی شدند.
داغ رفتن این چهار جوان هرگز در استواری و ایستادگی پدر خدشه‌ای وارد نکرد؛ او حتی یک روز هم لباس عزا نپوشید و فقط می گفت: انالله و اناالیه راجعون، فدای علی اکبر امام حسین(ع).

**هرگز اظهار سختی و عجز نکرد
بی‌شک همین روح بزرگ و دریادلی حاج ذبیح‌الله بود که تشییع و خاکسپاری باشکوه امروز را رقم زد؛ به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه ‘او چهار جوان رعنا را در راه خدا داد اما همواره صبور، عزتمندانه و بی‌توقع زندگی کرد.’
محمدابراهیم الهی‌تبار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایشان از سرمایه های بزرگ انقلاب و کشور بوده و هستند و امیدوارم همه ما قدر این سرمایه و راه و منش او را بدانیم.’
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه هم عنوان کرد: این پدر شهید هرگز اظهار سختی و عجز نکرد آنچنان که جمله معروف حضرت زینب (س) (ما رأیت الا جمیلاً) در باره رفتار ایشان کاملا صدق می کرد؛ چه در زمان شهید شدن فرزندانش و چه در ۲ سالی که در بستر بیماری بود.
حجت الاسلام هادی عسکری به خبرنگار ایرنا گفت: حاج ذبیح‌الله فردی مومن، مهربان، خوش‌اخلاق، بخشنده، انقلابی و ولایتمدار بود.
مقام معظم رهبری در سفر سال ۹۰ به استان کرمانشاه با حضور در منزل شهیدان رضوان مدنی از این پدر صبور تجلیل کردند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: به نقل از ایرنا

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :