به گزارش کلهرنیوز ،  نوربخش حاتمی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی نحوه کشت و تولید گیاه شیرین بیان، افزود: تولید و فرآوری گیاهان دارویی یک مزیت برای استان کرمانشاه محسوب می شود.
وی تصریح کرد: امروزه توسعه گیاهان دارویی و فرآوری آن با توجه به اقتصادی بودن بسیار با اهمیت بوده و در سازمان جهاد کشاورزی نیز نگاه خاصی به بخش باغبانی بویژه گیاهان دارویی وجود دارد.
حاتمی اظهار داشت: توسعه و تولید گیاهان دارویی یک راهکار برای خروج از معضلی به نام بیکاری است.
وی گفت: سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی بسیار علاقه مند هستند و لازم است به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در این بخش رونق ایجاد کنیم.
در ادامه صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به توسعه کشت گیاه شیرین بیان، گفت: سرمایه گذاران علاقه مند سرمایه گذاری در این بخش هستند و برای توسعه کشت این گیاه لازم است برای اطمینان خاطر کشاورزان بیمه این محصول نیز در کنار توسعه آن دیده شود.
این دوره با حضور مسئولین باغبانی، کارشناسان صنایع تبدیلی شهرستان ها و کارشناسان بانک کشاورزی برگزار و استاد محمدجمال سحرخیز متخصص تولید شیرین بیان در دانشگاه شیراز به بیان مطالب آموزشی و علمی در حوزه کشت گیاهان دارویی بخصوص گیاه شیرین بیان پرداختند.
براساس اعلام اداره کل منابع طبیعی امسال با مشارکت مردم در سطح ۳۵۳ هکتار از منابع طبیعی استان کرمانشاه، زیرکشت گیاهان دارویی رفته است.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود ۵۲۸ هزار و ۹۰۰ هکتار است، یعنی حدود ۵٫۲۱ درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در کرمانشاه ۲۶ صدم هکتار، در کشور ۲ دهم هکتار و جهانی آن ۶ تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع کرمانشاه نیز یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۰۰ هکتار است که بدین ترتیب ۴۸ درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع کرمانشاه ۱٫۴ دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان ۶ دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارای ۲ میلیون نفر جمعیت با ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است./ایرنا

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :