به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، «نخرید تا ارزان شود» این یک کمپین است که در آستانه سال جدید به راه افتاده و حتی در برخی روستاها شنیده شده که برای نخریدن برخی اقلام همچون آجیل پیمان‌نامه بسته‌اند!

در این چند سال اخیر عدم مدیریت صحیح بر توزیع کالاها موجب شده تا مردم با کدورتی در دل از مسسولان به استقبال بهار بروند و این گرانی ارزاق شب عید هم که دیگر اجازه نمی‌دهد صدای پای بهار در شهر طنین‌افکن شود.

کمتر از ۱۰ روز دیگر به ایام نوروز باقی مانده و قاعدتا افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی بر شیب افزایش قیمت آنها افزوده و واسطه‌ها و دلال‌ها هم از این آب گل‌آلود نهایت استفاده را می‌برند.

گزارش‌های میدانی خبرنگار مرصاد حکایت از افزایش قیمت از رنج ۱۰ تا ۳۰ درصدی برخی از کالاهای اساسی در ماه اسفند نسبت به ماه گذشته دارد و همین موضوع سبب شده تا مردم دست به دامن کمپین‌های نخریدن شوند.

دولت تمام تلاشش را برای تنظیم بازار کرده است!

جهانگیری معاون اول رییس جمهور هم در اظهارات روزهای اخیرش بیان کرده که دولت تمام تلاشش را برای تنظیم بازار کالاهای اساسی کرده و ۱۴ میلیارد دلار ارز را برای این موضوع صرف کرده است.

وی در حالی به مردم اطمینان می‌دهد که نگرانی و دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی نداشته باشند که مردم در آستانه سال جدید با قیمتهای موجود توان خریدشان را از دست داده‌اند و قادر به تهیه چند قلم مورد نیاز برای دورهمی‌های عیدانه خود نیستند!

معاون اول رییس جمهور اعلام کرده که در یک برآورد اولیه ۲۵ قلم کالا را به عنوان نیازهای اساسی مشخص کرده‌اند و تلاش دولت این بوده که با قیمت مناسب و وفور در اختیار مردم قرار گیرد؛ اما فعلا که خبری از این وفور وعده داده شده هم نیست.

اما این ناکارآمدی ستاد تنظیم بازار هم موجب شده تا این تب کمپین‌های نخریدن این روزها بالا بگیرد و آنهایی هم که استطاعت خرید دارند برای احترام به سایر مردمی که توان و قدرت خرید با این گرانی بی‌سابقه را ندارند بپیوندند و پست‌هایی از این قبیل روزانه در فضای مجازی چندین بار دست به دست شود.

این واژه کمپین تنها چند سالی است که در ادبیات ما سر و کله‌اش پیدا شده و این کمپین‌ها نوعی اعتراض به بی‌عرضگی مسئولان ستاد تنظیم بازار و به زانو درآوردن گران‌فروشان است.

با وجود ادعای مسئولان برای پر بودن انبارهای کالاها اما توزیع نامناسب آن در بازار موجب ایجاد کمبودهای تصنعی شده و قیمت کالاها را در زمان اوج تقاضا افزایش داده است.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :