به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد  ، سرهنگ محمدرضا امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای انهدام باندهای سرقت و دستگیری افراد سارق و مالخر بالغ بر ۶۰ طرح عملیاتی اجرا و نتیجه آن رشد ۳۰ درصدی کشفیات سرقت بود.

وی با بیان اینکه نیمی از سرقت‌ها در حوزه خودرو، قطعات و محتویات آن است، خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل و مراقبت‌های لازم در حوزه سرقت‌های خشن و مسلحانه نیز طی ۱۱ ماه سپری شده از سال ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به شناسایی ۲۰ باند قاچاق در استان و دستگیری ۲ هزار قاچاقچی، ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را نیز ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به شناسایی ۱۲ باند جعل و کلاهبرداری و دستگیری ۵۵۰ نفر در این ارتباط، ارزش ریالی کلاهبرداری‌های کشف شده را ۱۳۸ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن، ۱۸۰ پرونده به ارزش یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال در حوزه جرایم اقتصادی نظیر زمین خواری، ربا، اختلاس و … نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است.

امیری همچنین از شناسایی ۶۰ انبار محل احتکار کالا که عمدتاً به لوازم خانگی و مواد غذایی اختصاص داشت خبر داد و گفت: در این راستا ۶۴ نفر دستگیر شدند.

کاهش ۲۵ درصدی وقوع قتل

وی در بخش دیگری از سخنانش، به کاهش ۲۵ درصدی وقوع قتل در استان اشاره و اظهار داشت: ۹۸ درصد از قتل‌های صورت گرفته نیز توسط همکاران ما کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: طی ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری نیز شاهد کاهش ۳۳ درصدی جرایم خشم نظیر آدم ربایی و گروگانگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وقوع ۷۰ درصد جرایم استان توسط افراد سابقه دار

امیری همچنین با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از جرایم استان توسط افراد و مجرمان سابقه دار انجام می‌شود، از کنترل نامحسوس زندانیان سابقه دار در روزهای پایانی سال و ایام نوروز خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی کرمانشاه گفت: یکی دیگر از اقدامات در دست اجرا برای پیشگیری از وقوع سرقت، افزایش گشت‌های آشکار و پنهان در بازار و اماکن تجاری است که این آغاز شده است.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره به صاحبان اصناف خصوصاً آن‌هایی که در معرض آسیب و سرقت‌های خشن هستند از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.
مردم شماره سریال اموال با ارزش خود را ثبت کنند

امیری در ادامه ضمن اینکه از مردم خواست تا شماره سریال اموال با ارزش خود را ثبت و یادداشت کنند، به راه اندازی سامانه “نما” در پلیس آگاهی کشور اشاره کرد و گفت: در این سامانه مشخصات اموال سرقتی کشف شده درج و در صورتی که فردی اموالش به سرقت برود می‌تواند از این طریق برای رسیدن به اموال مسروقه اش اقدام کند.

این مقام انتظامی در ادامه توصیه‌هایی نیز به شهروندان داشت و گفت: تجهیز منزل به دوربین مداربسته و آژیرخطر، همراه نداشتن وجه نقد به مقدار زیاد و عدم پارک خودرو در نقاط خلوت و تاریک از جمله نکاتی است که شهروندان باید مدنظر داشته باشند.

وی یادآوری کرد: یکی دیگر از نکاتی که مردم حتماً باید رعایت کنند ترک نکردن خودرو در زمان روشن بودن وسیله نقلیه است حتی اگر کودک یا فرد سالمندی نیز در خودرو نشسته باشد حتماً باید خودرو را خاموش و سوئیچ ماشین را نیز برداشت.

امیری در پایان و با تاکید بر اینکه تمام تلاش پلیس امنیت بخشی به جامعه و مبارزه با مجرمان است، گفت: علی رغم تمام محدودیت‌ها فکر می‌کنم همکاران ما موفق عمل کرده اند.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :