به گزارش کلهرنیوز ،  سیدعباس عراقچی صبح امروز سه‌شنبه در آئین افتتاح سالن ورزشی جهان پهلوان تختی در سرپل‌ذهاب اظهار داشت: سرپل ذهاب نوک پیکان مقابله با دشمنان بعثی بوده و بیش از ۸۵۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه بیش از ۴۰ شهید را در طول عمر انقلاب اسلامی تقدیم نظام کرده است، افزود: حرکت خیرخواهانه وزارتخانه کاملاً مردمی و بدون ریالی هزینه از اعتبارات دولتی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: برای بازسازی مناطق زلزله زده زحمات بسیاری کشیده شده که قابل تقدیر است و سرپلذهاب امروز یک شهر زنده و پویا است.

وی تصریح کرد: حجم کاری که دولت و سایر نهادها در سرپلذهاب انجام داده قابل تصور نیست واین زحمات باید گفته شود.

عراقچی با بیان اینکه استان‌های مرزی در خصوص ارتباط با کشورهای همسایه بسیار حائز اهمیت هستند، گفت: عراق یکی از کشورهای همسایه ما است که شراکت بسیار نزدیکی باهم داریم.

عراقچی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور عراق ادامه داد: مذاکرات مهمی امروز باحضور رئیس جمهور در عراق درحال انجام است و استان کرمانشاه نیز به این دلیل دارای اهمیت بسیاری است.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور کشور در روز روشن و با استقبال رسمی به عراق سفر کرد که نشان دهنده قدرت و عظمت کشور است درحالیکه مقامات آمریکا بصورت شبانه به عراق سفر کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ویزای رایگان عراق خبر خوبی برای زوار ایرانی در سفر به عتبات عالیات است که روز گذشته این توافق حاصل شد./مرصاد

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :