به گزارش کلهرنیوز  ، مهرداد سالاری ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از چهارچوب کارهای عمرانی اظهار داشت: در بحث بازسازی مناطق زلزله زده از مجموع ۱۰۶ هزار واحد مسکونی آسیب دیده تا کنون ۲۷ هزار و ۲۴۳ واحد احداث شده است.

وی افزود: همچنین علاوه بر واحدهای تخریبی توانستیم ۳۸ هزار و ۱۱۰ واحد را نیز مقاوم سازی کنیم و از تهدید به عنوان یک فرصت در بحث بازسازی استفاده کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه وی با بیان اینکه میانگین ارتفاع طبقات در شهر سرپلذهاب قبل از زلزله ۱.۱ طبقه بود و الان به ۳.۹ رسیده طبقه است، گفت: از واحدهای مسکونی آسیب دیده تعمیری نیز ۶۵ هزار و ۱۳۸ واحد تشکیل پرونده داشتند که ۶۵ هزار و ۷ واحد کار تعمیراتشان به اتمام رسیده است.

شبکه ریلی کرمانشاه از ظرفیت‌های صادرات و واردات است

وی شبکه ریلی کرمانشاه را یکی از ظرفیت‌های صادرات و واردات بالا عنوان کرد و بیان داشت: استان کرمانشاه یکی از ۱۱ نقطه کشور است که قرار شد به عنوان بندر خشک معرفی شود اما اشکالاتی که داشت این بود که باید یک طرف بنادر خشک به بندر ساحلی منتهی شود لذا با رایزنی‌های انجام شده توانستیم آن را به دهکده لجستیک تبدیل کنیم.

سالاری یادآور شد: امیدواریم این طرح گامی بزرگ در توسعه استان باشد و به این منظور تمام مطالعات لازم صورت گرفته است.

وی از توسعه پروازها طی نوروز امسال خبر داد و افزود: امسال در نظر داریم علاوه بر پروازهای داخلی پروازهایی به ترکیه و نجف اشرف نیز اضافه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: فرودگاه کرمانشاه از پیش از انقلاب تاکنون تعمیرات اساسی بر روی آن انجام نشده است همین منظور ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد و در حال حاضر در حال عملیاتی کردن زیرسازی آن هستیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۸ اوایل سال ۹۹ عملیات بهسازی فرودگاه به پایان برسد.

وی عنوان کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم با وزیر جهت استقرار اداره کل راه آهن در استان کرمانشاه صورت گرفته و در آینده نزدیک شاهد این مهم خواهیم بود.

سالاری با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۹۸ یک روز در میان حرکت قطار را به مقصد تهران و مشهد خواهیم داشت، گفت: اقتصاد شبکه ریلی مبتنی بر بار است نه مسافر لذا به این منظور مراکز تولیدی را شناسایی کردیم تا شبکه آنتنی انتقال بار را به شبکه ریلی اضافه کنیم.

جذب سرمایه گذار برای ایجاد آزادراه در مسیر خسروی

وی از لزوم توسعه شبکه ریلی تا مرز خسروی سخن گفت و بیان داشت: در حال جذب سرمایه گذار برای ایجاد آزادراه در مسیر خسروی هستیم که اگر احداث شود مشکل تردد زوار هم حل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: طرح زیرساخت‌های اربعین هم که در آن برنامه‌ها تدوین شده است آماده است که ستادها سلیقه‌ای کار انجام ندهند بلکه یک ساماندهی خوب انجام گیرد

وی گفت: در خصوص ترمینال‌های مسافری ساماندهی خوبی صورت گرفته و به این منظور طرحی بخش راه و شهرسازی ارائه دادیم که مورد موافقت وزیر هم قرار گرفته است که بنا بر آن ارتباط ترمینال فرودگاه و راه آهن را برنامه ریزی کردیم که با یک بلیط واحد مسافران بتوانند از مبدا تا مقصد حرکت کند.

کرمانشاه تنها کلان شهر غرب کشور است

سالاری با بیان اینکه کرمانشاه تنها شهرستان کلان شهر در غرب کشور است یادآور شد: کلان شهر شدن امر خوشایندی است که در توسعه اقتصادی می‌تواند بسیار مهم واقع شود و لذا باید شورا و شهرداری از این فرصت به درستی استفاده کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: کل اعتبار سال ۹۷ حدود ۱,۵۹۲ میلیارد تومان بود که برای ۳۲۹۹ پروژه عمرانی تعریف شد و ۵۲۰ میلیارد تومان نیز در زمینه زیرساخت‌ها بوده که زیرساخت‌های آسیب دیده را بهینه سازی کنیم.

ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه در دستور کار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به طرح ساماندهی مناطق حاشیه اشاره کرد و بیان داشت: این مناطق علاوه بر مشکل کالبدی ساختمان مثالی از جمله اقتصادی اجتماعی فرهنگی و غیره را دارند که باید از اعتبارات بازآفرینی شهری به این منظور استفاده کنیم.

وی یادآور شد: یکی از معضلات راه و شهرسازی تأمین اعتبار برای روکش مسیرها و جاده‌های موجود در استان است که در این راستا در سال ۹۷ حدود ۲۰ میلیارد تومان برای روکش جاده‌های مناطق زلزله زده اعتبار اختصاص دادیم این در حالی است که باید اعتبار ملی به این موضوع اختصاص داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه روکش‌های استان به شدت وضعیت بدی دارد بیان داشت: این در شأن مردم استان نیست لذا بر همین اساس ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این موضوع اختصاص داده شده است که در صورت مساعد شدن شرایط اقلیمی پس از نوروز با ۳ پیمانکار کار روکش جاده‌ها آغاز و تا پایان خرداد ماه حدود یک میلیون متر مربع با اولویت جاده‌های اصلی عملیاتی خواهد شد.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی رودخانه قره‌سو

سالاری وجود قره‌سو را هم یک فرصت و هم یک تهدید دانست و بیان داشت: یکی از معضلات قره‌سو فاضلاب‌هایی است که به درون آن می‌ریزد و به این منظور ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت آب و فاضلاب تخصیص دادیم که ۹۰ نقطه فاضلاب صنعتی و مسکونی را که از کنار قره سو می‌گذرد به تصفیه خانه انتقال دهد.

وی تاکید کرد: باید تا پایان سال ۹۸ بحث انتقال فاضلاب‌ها انجام شود چرا که تا این معضل رفع گردد هر اقدام و کاری که در اطراف قره‌سو صورت بگیرد دفن پول است.

این مسئول همچنین از افتتاح تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع) طی چند روز آینده خبر داد و گفت: در خصوص تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) هم کارهای اولیه صورت گرفته فونداسیون‌ها اجرا شده هرچند کار فیزیکی بر روی زمین دیده نمی‌شود، همچنین اعتبار خوبی از منابع دولتی برای تکمیل این پروژه‌ها برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: قرار بود این تقاطع‌ها توسط شهرداری تکمیل شوند، اما چون شهرداری بودجه مناسب نداشت از منابع دولتی برای آن در نظر گرفتیم.

سالاری با انتقاد از کم کاری‌های صورت گرفته در شهرداری کرمانشاه گفت: این کم کاری‌ها ناشی از مسائل تعویض شهردار و سرپرست در شهر کرمانشاه بوده که امیدواریم برطرف شود.

وضعیت ساماندهی مشاغل مزاحم

وی در بحث ساماندهی مشاغل مزاحم شهری نیز بیان داشت: این مشاغل مزاحمت‌هایی از جمله مزاحمت‌های صوتی، بصری، اجتماعی و ترافیکی ایجاد می‌کردند که شهرداری وظیفه داشت اجازه فعالیت به این اشخاص در نقاط نامناسب را ندهد از این رو در سال گذشته در روز چند مورد مزاحمت از جمله ترافیک بحث شد که طی آن قرار شد مکانی برای تعمیرگاه‌ها و محل فروش قطعات خودروی سنگین انتخاب شود و امیدوارم سال ۹۸ این کار عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از انتخاب ۲ نقطه شهری برای ساماندهی مشاغل مزاحم همچون آهنگری، جوشکاری، فروش مرغ زنده، نجاری و… خبر داد و گفت: مقدمات این کار فراهم شده و عملیاتی کردن آن مستلزم هماهنگی دستگاه‌ها و مردم است.

 

منبع:به نقل ازمرصاد

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :