به گزارش کلهرنیوز ، سردار «منوچهر امان اللهی» روز یکشنبه در نشست خبری که در سرسرای جلسات دفتر فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر این تعداد گشت انتظامی، ۳۸ ایستگاه پلیس نیز در نقاط پرتردد نظیر اماکن اقامتی و گردشگری برپا شده است.
وی ادامه داد: در جاده های استان نیز ۱۰۵ گشت پلیس راه متشکل از ۸۰ گشت آشکار و ۲۵ گشت نامحسوس حضور دارند و در ایام نوروز رفتار رانندگان را زیر نظر خواهند داشت.
سردار امان اللهی تصریح کرد: پلیس مانند سال های گذشته آماده تامین امنیت مسافران نوروزی است و در این راستا تمامی همکاران ما تلاش می کنند تا مهمانان با خاطره ای خوش استان کرمانشاه را ترک کنند.

پلیس مخالف شادی مردم نیست 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به در پیش بودن آئین چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) اشاره کرد و گفت: پلیس هرگز مخالف شادی مردم نبوده و نیست و در عین حال برای پایدار ماندن لذت و شادی آن ها تلاش می کند.
وی گفت: متاسفانه در سال های اخیر عده ای از روی ناآگاهی و هیجان های کاذب و عده ای هم به قصد ایجاد مزاحمت دست به رفتارهای خطرناکی می زنند که هم امنیت خود و هم دیگران را به خطر می اندازد.
سردار امان اللهی تاکید کرد: پلیس هدفش ایجاد فضایی امن و آرام برای عموم شهروندان است و تحت هیچ شرایطی به عده ای هنجارشکن اجازه خودنمایی نمی دهد که به بهانه شادی برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: خط قرمز پلیس، رفتارهای هنجارشکنانه و ایجاد ناامنی و مزاحمت برای شهروندان است و در این خصوص با قاطعیت با مخلان نظم و امنیت عمومی مبارزه می کند.
وی یادآور شد: در این راستا پلیس کارهای پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده و پیام های آموزشی لازم را در قالب ارسال پیامک، نصب بنر و اطلاع رسانی از سایت های استانی در اختیار شهروندان قرار داده است.
سردار امان اللهی تاکید کرد: چه در ایام چهارشنبه پایان سال و چه در ایام تعطیلات نوروزی افراد دستگیر شده و خودروهای توقیفی تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت پلیس باقی خواهند ماند.

رشد ۱۱ درصدی دستگیری مجرمان 
رئیس پلیس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از رشد ۱۱ درصدی دستگیری مجرمان خبر داد و گفت: خوشبختانه در اکثر حوزه ها نظیر دستگیری سارقان، کشفیات کالای قاچاق، مواد مخدر، قاچاقچیان و … رشد عملکرد داشته ایم.
وی با بیان اینکه در بحث دستگیری سارقان ۳۴ درصد رشد داشته ایم، گفت: ۱۱۵ باند سرقت متلاشی شده که نسبت به سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.
سردار امان اللهی، همچنین به تلاش های صورت گرفته در بحث مواد مخدر اشاره و با بیان اینکه اجرای طرح های مبارزه با این پدیده ۳۹ درصد رشد داشته است، گفت: در پاکسازی محیط های آلوده نیز با رشد ۷۰ درصدی روبرو بوده ایم.
وی ادامه داد: در سال جاری هفت هزار و ۱۰۴ نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شدند که سه هزار و ۸۷۶ نفر آن ها از خرده فروشان مواد مخدر و ۲۵۰ نفر آن ها نیز از قاچاقچیان عمده بودند که در این خصوص نیز ۷۷ درصد رشد داشته ایم.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، همچنین از کشف ۲ هزار و ۴۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز خبر داد و گفت: در این راستا ۲۲۵ فقره اماکن نظیر مغازه، منزل و … پلمپ شد و ۴۲ باند توزیع نیز منهدم شد که در خصوص انهدام باندها شاهد افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

کشف ۹۶ درصد قتل ها در کرمانشاه 
وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۷۵ قتل رخ داده است از وقوع ۵۵ قتل طی سال جاری خبر داد و گفت: ۹۶ درصد این قتل ها معادل ۵۲ مورد کشف و افراد قاتل دستگیر شده اند.
سردار امان اللهی، همچنین از همچنین از کاهش ۱۷ درصدی نزاع های دسته جمعی با اقدامات پیشگیرانه پلیس خبر داد.

کشف ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق 
این مقام بلندپایه انتظامی مبارزه با پدیده قاچاق را از دیگر فعالیت های صورت گرفته برشمرد و گفت: با اقدام های انجام شده ۶۰۰ میلیارد ریال کشف شده است که تقریبا با سال گذشته برابری می کند.
وی با بیان اینکه عمده اقلام قاچاق کشف شده مربوط به مواد خوراکی، لوازم ارایشی و بهداشتی و سیگار می شود، از توقیف یک هزار و ۳۵۸ خودرو انهدام ۲۰ باند و دستگیری یک هزار و ۹۶۱ در این راستا خبر داد.

دستگیری ۲۱۸ فرد تیرانداز در کرمانشاه 
سردار امان اللهی ادامه داد: یکی دیگر از اقدام های انجام شده دستگیری ۲۱۸ نفر از افرادی است که با تیراندازی به دلیل اختلافات شخصی و مالی باعث ایجاد رعب و وحشت شده بودند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه پلمب پنج هزار و ۳۳۹ فقره واحد صنفی متختلف را از دیگر اقدام های انجام شده پلیس در سال جاری عنوان کرد.

کاهش ۲ و ۴ درصدی تلفات و مجروحان رانندگی 
وی در ادامه از کشته شدن ۴۲۵ نفر و زخمی شدن ۱۰ هزار و ۶۲۶ نفر در حوادث رانندگی امسال خبر داد و گفت: تعداد تلفات رانندگی ۲ درصد و تعداد زخمی ها نیز چهار درصد نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد.

کشف ۷۷ درصدی جرائم فضای مجازی 
سردار امان اللهی در خصوص جرائم رخ داده در فضای مجازی نیز گفت: طی سال جاری ۷۷ درصد از جرائم رخ داده که عمدتا مربوط به برداشت های غیرمجاز از حساب اشخصاص بوده است.
وی تصریح کرد: یکی از ان ها دستگیری باندی بود که اقدام به کپی کردن سه هزار کارت بانکی کرده بودند اما قبل از هر اقدامی شناسایی و دستگیر شدند.

 انجام ۴۳۷ هزار عملیات پلیسی 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، همچنین از ۹۷۵ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ خبر داد و گفت: ۴۳۷ هزار مورد ان ها منجر به عملیات شده است.
سردار امان اللهی، همچنین از ارائه خدمات مشاوره ای به ۱۴ هزار و ۴۰۱ نفر از شهروندان خبر داد و گفت: ۸۱ درصد پرونده ها منجر به مصالحه شده است.
وی در پایان گفت: تمام این اقدام ها در راستای امنیت بخشی در جامعه و حفظ آرامش و آسایش مردم انجام شده است چرا که پلیس خود را خدمتگذار مردم می داند.

/منبع:به نقل از ایرنا

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :