به گزارش کلهرنیوز ؛ هدایت حاتمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: جلوگیری از رکود و تعطیلی این تعداد واحد برای استان کرمانشاه که فضای کسب و کار خوبی ندارد، رقم قابل توجهی است.
وی همچنین اظهار داشت که فعالان اقتصادی اکنون حمایت های دولت از بخش تولید را حس می کنند و می دانند که دولت در کنار آنها است.
او یادآوری کرد که در سال ۹۷ در مجموع ۱۱۷ جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید در استان تشکیل شد که در این جلسات ۶۷۶ مصوبه به تصویب رسید که از این تعداد ۳۷۲ مورد یعنی ۵۵ درصد مصوبات اجرایی شده ، ۲۳۱ مورد یعنی ۳۴ درصد هم در مرحله اجرا و ۱۰ درصد نیز تاکنون اجرایی نشده است.
او در ادامه این جلسه به دغدغه واحدهای اقتصادی استان نیز اشاره کرد و گفت: ۲۳ درصد این واحدها دغدغه سرمایه در گردش و تامین نقدینگی دارند که این مورد یکی از شاخص های مهم بهبود فضای کسب و کار است و در حقیقت بانک ها نیز به خوبی توانستند مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی استان را برطرف کنند که جای قدردانی دارد.
به گفته او چهار درصد واحدهای تولیدی استان نیز مشکل حوزه مالیاتی، ۲۵ درصد مشکل معوقات بانکی، ۱۹ درصد مشکل زمان بر بودن صدور مجوزهای دستگاه های اجرایی، ۹ درصد مشکل سرمایه ثابت و هشت درصد سایر موارد داشتند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه سخنان خود به اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مناطق زلزله زده و ۵۵۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات روستایی عشایری در سال ۹۷ به استان اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات روستایی عشایری تاکنون ۱۴ هزار پرونده تشکیل و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.
حاتمی همچنین با بیان اینکه در راستای توسعه استان همه بخش ها را مورد توجه قرار می دهیم، افزود: با اعتبارات اختصاص یافته در بخش های مختلف به استان انتظار تحول و کارآفرینی در سال ۹۸ را داریم.
به گفته او ۲۹۹ پرونده بالای یک میلیارد تومان در بانک ها منتظر دریافت تسهیلات است که با پرداخت این پرونده ها شاهد تحول در حوزه اقتصادی و اشتغالزایی استان خواهیم بود.
او کنترل تورم را یکی از مهمترین سیاست های مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه ذکر کرد و گفت: همگام با کاهش نرخ بیکاری و افزایش میزان اشتغال در استان به سمت کنترل تورم نیز می رویم.
به گفته او رتبه تورم استان کرمانشاه در بهمن امسال در میان استان های کشور ۱۰ بود که اگرچه نسبت به میانگین کشوری همچنان بالا است اما چند پله بهبود پیدا کرده ایم.
وی همچنین رتبه استان در فضای کسب و کار را در کشور ۲۷ دانست و گفت: قبلا استان در این بخش در رده ۳۱ کشور بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه همچنین در ادامه با تاکید بر جذب سرمایه گذاری به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان، گفت: چهار مانع جدی بر سر راه جذب سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است.
حاتمی از بروکراسی اداری، تامین مالی بنگاه های اقتصادی، برداشت های سلیقه ای از قانون و مالیات های سلیقه ای به عنوان چهار مانع اصلی جذب سرمایه گذاری در استان نام برد.
وی تصریح کرد برای رفع این موانع جلسات متعددی برگزار شده و تدابیری برای برون رفت از این شرایط و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری در استان اندیشیده شده است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :