استاندار کرمانشاه گفت: یکی از ابعاد شعار سال ۹۷ این است که تولیدکنندگان باید با خلاقیت و افزایش کیفیت محصولات خود زمینه حمایت مردم از کالاهای ایرانی را فراهم کنند.
به گزارش کلهرنیوز به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نخستین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سال جدید افزود: طراحی نام و شعار سال بر مبنای مطالعه دقیق و کارشناسی صورت می گیرد و مقام معظم رهبری با شعار سال، در واقع سیاست اجرایی در سال جدید را جهت دهی می کنند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف شعار سال این است که در یک مورد خاص در افکار عمومی حساسیت ایجاد شود و مخاطب شعار سال همه مردم و مسئولان هستند‌.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: حمایت از تولید و کالای ایرانی در واقع در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و درونزایی آن است.
بازوند در ادامه گفت: سال ۹۷ باید سال حرکت کرمانشاه به سمت خروج از بحران بیکاری باشد. فرمانداران مسئولیت ویژه‌ای در پیگیری موضوع اشتغال در شهرستانها دارند و پاسخگوی نهایی موضوع اشتغال در شهرستانها هستند و باید دستگاهها را به حرکت وادار کنند.
وی افزود: از عملکرد اکثر شهرستانها در جذب سهم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری راضی نیستم. اگر اعتبارات به موقع جذب نشود، ممکن است استان از سهمیه های درنظر گرفته شده محروم شود که در آن صورت نمی توان پاسخگوی مطالبات مردمی بود.
استاندار کرمانشاه آمار بیکاری استان را هولناک تر از هر زلزله ای دانست و گفت: در مقابل جوانان بیکار استان مسئول هستیم، در سال جدید در مورد تغییر مدیرانی که در موضوع اشتغالزایی کوتاهی کنند با مدیران فرادست آنها رایزنی می کنیم.
بازوند گفت: جلسات سال جدید را با شورای اشتغال آغاز کردیم تا اهمیت این موضوع را مورد تاکید قرار داده باشیم. باید در سال جدید با برنامه کارشناسی شده نسبت به رفع بحران بیکاری اقدام کنیم.
وی تاکید کرد: هیچ اولویتی در سال ۹۷ بالاتر و مهمتر از ایجاد اشتغال نداریم. ‌مدیران باید الزام های ایجاد اشتغال را بپذیرند و توقع و انتظار مقام معظم رهبری و مردم را در این خصوص پیگیری کنند.
وی گفت: برای مقابله با غول بیکاری باید از سد بوروکراسی دستگاههای اجرایی گذر کنیم. استان قابلیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد که از آن درست استفاده نشده است.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بخش خصوصی رقیب دولت نیست، بلکه بازوی توانمند ما برای توسعه اقتصادی استان است.‌
بازوند افزود: مدیران باید باور کنند که ما داشته های ارزشمندی در استان داریم و مردم را به سمت استفاده درست از این داشته ها سوق دهند.
وی در پایان از تلاش های مدیرکل میراث فرهنگی استان برای توسعه گردشگری قدردانی کرد و گفت: حجم مبادله کالا و خدمات در حوزه گردشگری به حدی است که ریسک سرمایه گذاران را کاهش داده است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا است.
نرخ بیکاری کرمانشاه براساس آخرین گزارش مرکز آمار بیش از ۲۵ درصد است که این استان را در صدر استان های کشور قرار داده است.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :