به گزارش کلهرنیوز  ، محمد خسروی در خصوص آخرین پیش بینی صورت گرفته از وضعیت هوای استان گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، از شب گذشته تا اواخر روز سه شنبه، سامانه فعال بارشی جو استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: این سامانه در بعضی ساعات سبب وزش باد شدید، بارندگی سنگین، رعدوبرق و در برخی نقاط رگبار تگرگ می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: شرایط ناپایدار از اواخر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه و طی ساعاتی از بعدازظهر سه شنبه شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: پیش بینی می‌شود، بارش شدید باران سبب آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً در برخی نقاط جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از روز دوشنبه بارش علاوه بر ارتفاعات، در برخی نواحی سردسیر نیز بصورتبرف مشاهده می‌شود.

وی خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم برای جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی نیز هشدارهایی داد و گفت: مسئولان تمهیدات لازم جهت اطلاع رسانی و اسکان مسافران محترم نوروزی را اتخاذ کنند.

خسروی بر پاک سازی کانال‌ها، آبگذرها و راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها و… تاکید کرد و افزود: مردم و مسافران از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در پایان بر پرهیز از ترددهای غیرضرور و احتیاط بیشتر در هنگام رانندگی طی این روزها نیز تاکید کرد./مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :