به گزارش کلهرنیوز ، علی محمد زوراوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش های هفته آینده از عصر شنبه (۱۰ فروردین) آغاز و به تدریج تا روز چهارشنبه (۱۴ فروردین) در تمام نقاط استان ادامه پیدا می کند.
وی افزود: شدت بارش ها از صبح یکشنبه تا صبح دوشنبه و برای تمامی نقاط استان خواهد بود.
زوراوند تصریح کرد: گستردگی موج بارشی جدیدی که در راه است به گونه ایست که می توان گفت کمترین بارش هایی که اتفاق می افتد مقدار آن به حدود ۵۰ میلی متر خواهد رسید، ضمن اینکه در برخی شهرها بارش به بیش از ۱۰۰ میلی متر می رسد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به بارش های قبلی و بالا آمدن سطح آب روخانه ها، امکان طغیان آن ها و وقوع سیلاب وجود دارد که در این خصوص اخطاریه ای از سوی این اداره کل صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: برای روز سه شنبه که موسوم به سیزده به در و روز طبیعت است هم بارش خواهیم داشت و آنگونه که به نظر می رسد شرایط برای گشت و گذار و حضور خانواده ها در طبیعت فراهم نباشد.
زوراوند تصریح کرد: به تدریج از صبح چهارشنبه آینده (۱۴ فروردین) شرایط بارش در استان کرمانشاه تضعیف و طی روزهای پایانی هفته به جز رگبارهای بارشی پدیده خاصی نخواهیم داشت.
معاون هواشناسی کرمانشاه همچنین به بارش هایی که از شب گذشته (هفتم فروردین) نیز در نقاط مختلف استان آغاز شده اشاره کرد و گفت: طبق نقشه های هواشناسی این بارش ها به تدریج تضعیف شده و انتظار می رود تا عصر امروز بارش ها قطع شود و برای فردا (جمعه) نیز بارشی نداشته باشیم.

 میانگین بارش ۲۴ ساعت اخیر استان به ۱۵ میلی متر رسید
وی در ادامه میانگین بارش باران در ۲۴ ساعت اخیر استان را نیز حدود ۱۵ میلی متر عنوان کرد و گفت: طی این مدت در تمام نقاط استان شاهد بارندگی بودیم.
زواروند تصریح کرد: بیشترین بارش ها در این مدت از سرپل ذهاب با ۳۳ میلی متر، ثلاث باباجانی ۳۰ میلی متر و قصرشیرین ۲۱ میلی متر گزارش شد.
معاون اداره کل هواشناسی استان همچنین میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه در ۲۴ ساعت اخیر را نیز ۱۶ میلی متر عنوان کرد.

 بارش ۶۴۸ میلی متر باران در سال زراعی ۹۷-۹۸
وی در بخش دیگری از سخنانش میانگین بارش سال زراعی ۹۷-۹۸ در استان (اول مهر ۹۷ تا هشتم فروردین ۹۸) را نیز ۶۴۸ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۱۲ میلی متر بود ۱۰۷ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۷۹ درصد رشد داشته است.
زوراوند گفت: از ابتدای سال زارعی جاری تاکنون پاوه با یک هزار و ۲۳۹ میلی متر، گواور با ۹۰۲ میلی متر و جوانرود با ۸۳۲ میلی متر بیشترین بارش ها را به خود اختصاص داده اند.
معاون اداره کل هواشناسی استان در پایان میانگین بارش های شهر کرمانشاه را نیز ۵۴۸ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که ۱۹۷ میلی متر بوده ۱۷۹ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۶۶ درصد رشد نشان می دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :