به گزارش کلهرنیوز ، علی محمد زوراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه های پیش بینی هواشناسی با توجه به نوع جغرافیا و تشکیل ابرهای باران زا مدام در حال تغییر است ولی در تازه ترین اطلاعات به دست آمده شدت و گستردگی بارش ها همچنان برای نقاط مختلف استان برقرار است.
وی افزود: آنچه که در حال حاضر نقشه های هواشناسی نشان می دهد تمرکز و شدت بارش ها برای مناطق جنوب شرق استان نظیر کنگاور، صحنه و هرسین خواهد بود، ضمن اینکه نیمه غربی استان نیز بارش های شدیدی خواهند داشت.
زوراوند تصریح کرد: بارش ها امشب از نیمه غربی استان مانند گیلانغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و اسلام آبادغرب آغاز شده و کم کم با گسترده شدن دامنه بارش ها از ظهر فردا (یکشنبه) تمام نقاط استان را درگیر می کند.
معاون هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این بارش ها به تدریج گسترده تر شده به گونه ای که پیک بارش ها از عصر یکشنبه به صورت متناوب تا دوشنبه شب ادامه پیدا می کند.
وی با بیان اینکه شهر کرمانشاه نیز بارش های بسیار خوبی خواهد داشت، افزود: طبق آنچه که نقشه های پیش بینی هواشناسی نشان می دهد انتظار می رود بارش ها در شهر کرمانشاه به حداقل ۷۰ تا ۸۰ میلی متر برسد.
زواروند گفت: آنچه که اخطاریه در خصوص وقوع سیل صادر شده به خاطر سیر بودن زمین از آب و جذب کمتر بارش هاست، ضمن اینکه سطح آب سدها و رودخانه ها نیز به دنبال بارش های اخیر بالا آمده و ظرفیت و گنجایش حجم جدید بارش ها را ندارند.
وی با بیان اینکه سامانه بارشی پیش رو در چندسال اخیر کم سابقه بوده است، گفت: موج بارشی که از امشب آغاز می شود برای روزهای یکشنبه و دوشنبه به اوج خود می رسد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین به میانگین بارش های سال زراعی ۹۷-۹۸ شهرستان های مختلف استان از اول مهر ۹۷ تا هشتم فروردین ۹۸ اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش از پاوه با یک هزار و ۲۳۹ میلی متر اتفاق افتاده است.
وی همچنین میانگین بارش در شهرستان جوانرود را ۸۳۲ میلی متر و گیلانغرب را ۸۰۷ میلی متر عنوان کرد و گفت: شهرستان های ثلاث باباجانی ۷۸۸ میلی متر، دالاهو ۷۷۳ و سرپل ذهاب نیز ۷۵۴ میلی متر بارش داشته اند.
زوراوند با بیان اینکه در سال زراعی جاری بارش های اسلام آبادغرب به ۶۹۴ و روانسر به ۶۸۹ میلی متر رسیده، افزود: در شهرستان صحنه نیز ۶۱۰ میلی متر باران باریده است.
این مقام مسئول میانگین بارش شهرستان هرسین را نیز ۵۸۳ میلی متر و کنگاور را ۵۵۲ میلی متر عنوان و تصریح کرد: در شهر کرمانشاه نیز از ابتدای مهر سال قبل تا هشتم فروردین امسال شاهد بارشی به مقدار ۵۴۸میلی متر بوده ایم.
وی در پایان گفت: قصرشیریین با ۵۱۸ و سنقر و کلیایی با ۳۷۹ میلی متر نیز کمترین بارش را طی سال زراعی جاری بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :