به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل یک پدیده طبیعی و قدرتمند است و شوخی‌بردار نیست اما در عین حال لازم است مردم کرمانشاه اضطراب نداشته باشند و آرامش و هشیاری خود را حفظ کنند.
او تاکید کرد: بهترین کاری که مردم می توانند انجام دهند، همکاری با مسئولان و عمل به توصیه‌های آنان است که در این صورت بارش‌های سنگین امروز و فردا تبدیل به یک فرصت خواهد شد وگرنه ممکن است منجر به ایجاد یک بحران شود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات زیرساختی استان کرمانشاه گفت: وقتی بستر رودخانه تبدیل به خانه شده، یک مشکل جدی است و در زمان بارش‌های شدید مشکل آفرین می شود.
بازوند در عین حال گفت: ما تمام تدابیر لازم را برای مقابله با سیل در نظر گرفته‌ایم و به مدیران ابلاغ و اطلاع‌رسانی کرده‌ایم بنابراین مردم نباید نگران پیامدهای سیل باشند.
به گفته او، مناطق سیل‌ خیز توسط شهرداری و نیروی انتظامی با نوار زرد رنگ مشخص شده و طبعا تجمع و ازدحام در این نقاط و حاشیه رودخانه‌ها خطرآفرین و حادثه‌ساز است.
استاندار کرمانشاه در باره انتشار گسترده اطلاعات نگران‌کننده در فضای مجازی استان هم اظهار کرد: بسیاری از مطالب نادرست است و باید توجه کرد که انتشار اطلاعات معتبر درباره بارش‌های هفته جاری تنها توسط ستاد مدیریت بحران استان معتبر است.
او با بیان اینکه تنها چهار اداره در حاشیه رودخانه آبشوران به دلیل قرار داشتن در معرض آبگرفتگی تعطیل هستند، گفت: تمام ادارات با تمام توان مشغول خدمت‌رسانی و نیروهای نظامی هم در آماده‌باش هستند.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :