به گزارش کلهرنیوز  ، جلیل بالایی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه با تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در کنار نیروهای مسلح با فرمان رهبری همه پای کار هستند، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با کاهش مخاطرات سیل از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: در سال جاری ۴۹ نشست ستاد مدیریت بحران برگزار شده و از ۶۴۲ مصوبه این ستاد تاکنون بیش از ۵۸۰ مصوبه اجرایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۴۲ نقطه در استان کرمانشاه آسیب شناسی شده است، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم مطرح شده پراکندگی روستاها است که در استان ۱۷۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار داریم.

وی عنوان کرد: دهیارها مسئول ستاد مدیریت بحران در روستاها هستند و تا این لحظه در کار خود موفق بوده‌اند.

بالایی با تصریح اینکه علاوه بر بارش‌ها نگران روان آب‌ها و آب شدن برف‌ها هستیم، خاطر نشان کرد: مردم به شایعات توجه نکنند در استان ۹ سد آبگیری شده داریم و نیز دو سد در حال آبگیری هستند و نیز یک سد نیز برق تولید می‌کند که توسط یک تیم مجرب مدیریت می‌شوند و کاملاً تحت کنترل هستند.

وی خاطر نشان کرد: چهار سد به صورت مدیریت شده سرریز شدند که همگی مدیریت شده هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰۰۰ رودخانه در سطح استان داریم گفت: به علت طولانی بودن مسیرها خانوارهای زیادی در حاشیه رودخانه‌ها هستند که در بستر کمتر ولی در مجاورت و حاشیه‌ها اسکان دارند.

وی از صدور تخلیه اخطار برای ۲۰ هزار خانوار در معرض سیل در استان توسط دستگاه‌های اجرایی خبر داد و عنوان کرد: ۱۳۵۲ مکان شامل سالن‌های ورزشی، مساجد و سوله‌ها برای اسکان سیل زدگان احتمالی در نظر گرفته شده و نیز ۳۶۷۵ تخته چادر برای اسکان موقت تدارک دیده شده است.

بالایی اظهار داشت: وجود برخی هیئت‌های مهم ورزشی در استان که می‌توانند در مدیریت سیل نقش مهمی داشته باشند ضروری است که در این راستا هیئت‌های قایقرانی، کوهنوردی و اتومبیلرانی با تمام امکانات به کمک مدیریت بحران آمده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸۰ تیم عملیات و نجات با تجهیزات کامل و در نزدیک ترین نقطه به مکان‌های سیل احتمالی با تجهیزات مناسب مستقر شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان داشت: میزان خسارت در سیل قبلی ۷۶۵ میلیارد تومان بوده است که در بحث نیرو ۲۶۰ میلیارد تومان، در کشاورزی ۱۲۰ میلیارد تومان، راهداری ۲۲۴ میلیارد تومان، زیرساخت شهری ۱۲۶ میلیارد تومان و طرح‌های هادی روستایی و زیرساخت روستایی نیز ۱۳۱ میلیارد تومان بوده است.

وی ابراز داشت: ۴۴ واحد دامی، هشت رأس دام سنگین، ۲۲۹ رأس دام سبک در سیل گذشته تلف شدند.

بالایی همچنین از خسارت دیدن ۷۴۴ هکتار باغ در این سیل در استان خبر داد و تصریح کرد: ۳۵ خانوار که در ۷۰ کانکس و در بستر رودخانه سکونت داشتند شناسایی و تخلیه شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم اجرا شدن برخی مصوبات ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با وجود لازم الاجرابودن، بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد این تصمیمات با وجود مدت کوتاه زمان عملی شده است و باقی تصمیمات نیز باید بررسی شود که امکان اجرا وجود نداشته و یا در اجرای آن کم کاری صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به عدم تخریب پل قره سو با وجود تصویب ستاد بحران و عدم اجرای آن توسط شهرداری گفت: مسئولیت این امر با شهرداری است و اگر شهرداری دلایل و مستندات قابل قبولی را برای عدم تخریب پل داشته باشد که جمع آوری آن درست نبوده بررسی می‌شود.

/منبع:شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :