به گزارش کلهرنیوز به نقل از تسنیم ، با توجه به اینکه در شرایط بحرانی تداوم ارائه خدماتی همچون آب، برق و گاز به شهروندان اهمیت قابل توجهی دارد، دستگاه‌های مربوطه نیز از چند روز گذشته به منظور جلوگیری از بروز مشکلاتی ناشی از وقوع احتمالی سیل اقدامات پیشگیرانه‌ای را دستور کار خود قرار داده‌اند.

خطوط برق اطراف قره‌سو رفع خطر شده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: خطوط برق اطراف رودخانه قره‌سو شناسایی رفع خطر شده است.

امیدعلی مرآتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به وقوع احتمالی سیل در استان کرمانشاه تمام نیروها و تیم‌های شرکت توزیع نیروی برق در آماده‌باش قرار دارند و اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی و فعالیت‌های تعمیر در کل استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه آماده‌باش کامل به تمامی شهرستان‌ها با تمام امکانات و تجهیزات اعلام شده است عنوان کرد: این شرکت از ۲۴ ساعت گذشته در سطح کل استان در آماده‌باش کامل قرار داشته است.

مرآتی با اشاره به اینکه در صورت بروز مشکل نیروهای این شرکت در کوتاهترین زمان ممکن خدمات برق‌رسانی را به هموطنان ارائه می‌دهند گفت: این شرکت به عنوان نخستین شرکت در کشور نرم‌افزار GIS را به طور کامل اجرا کرده و برداشت تمام تجهیزات شبکه برق انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه افزود: خطوط برق اطراف رودخانه قره‌سو با استفاده از این نرم‌افزار شناسایی شده که رفع خطر شود.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند هرگونه خرابی و مشکل برق را به سامانه ۱۲۱ مرکز فوریت‌های برق گزارش دهند بیان کرد: از هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت آبگرفتگی منازل به طور سریع نسبت به قطع فیوز کنتور برق منزل خود اقدام کنند.

آب بسته‌بندی به میزان لازم برای استان کرمانشاه فراهم شده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلای شهری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تأمین آب آشامیدنی و کنترل پساب‌ها در شهر اندیشیده شده است گفت: شهروندان وضعیت آب آشامیدنی شهرها را تنها از ستاد مدیریت بحران استان پیگیری کنند و به شایعات توجه نکنند.

علیرضا تخت‌شاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه مخازن کل شهرهای استان به طور کامل پر شده است اظهار داشت: غیر از ریجاب که دارای کدورت است هیچ‌کدام از شهرهای استان مشکل آب شرب ندارند و در ریجاب نیز به صورت سیار آبرسانی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: براساس پیش‌‌بینی‌ها در صورت بروز حادثه در تأسیسات، در مرحله نخست با توجه به محدود بودن حجم مخازن مردم باید صرفه‌جویی کنند.

تخت‌شاهی گفت: ورود هرگونه آب سطحی به شبکه فاضلاب به طور قطع ممنوع و خلاف قانون است زیرا سبب آسیب به تصفیه‌خانه‌ها می‌شود؛ بنابراین از شهرواندن درخواست می‌شود در صورت مشاهده این موضوع از طریق سامانه ۱۲۲ اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه در سطح شهرها امکانات آبرسانی سیار و آب بسته‌بندی به میزان لازم فراهم شده است گفت: افرادی که در منزل خود زیرزمین دارند کف‌شورها و خروجی‌ها به سمت شبکه فاضلاب را از داخل به منظور جلوگیری از پس‌زدگی به داخل شبکه به طور حتم مسدود کنند.

بیش از ۵۰ هزار بطری آب بسته‌بندی برای مناطق روستایی آماده شده است

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمانشاه از آمادگی کامل مدیران و کارکنان این شرکت در تمامی روستاهای استان برای مقابله با وقوع احتمالی سیلاب طی امروز و فردا خبرداد.

فرامرز شوهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به وجود سامانه بارشی قوی در جو منطقه و احتمال ایجاد سیلاب در روستاهای استان، شرکت آبفار استان از چند روز پیش با تشکیل ستاد مدیریت بحران و برگزاری چهار جلسه متوالی، با بررسی شرایط، تدابیر لازم را جهت مقابله با بحران سیل اندیشیده است.

وی عنوان کرد: تیم‌های تعمیرات و تانکرهای آبرسانی و اکیپ‌های کنترل کیفی شرکت در محل تأسیسات آب و فاضلاب روستایی شهرستان‌ها مستقر و نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده‌اند و امید داریم با این تدابیر و اقدامات پیش‌بینی شده مشکل خاصی در سطح روستاهای استان ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از نیمی از منابع آب شرکت که از چشمه‌ها تامین می‌شوند گفت: بیشتر این چشمه‌ها در اثر بارش‌ها دچار کدورت می‌شوند و برای این معضل چاره‌اندیشی شده است.

شوهانی افزود: اجازه ورود آب به داخل مخازن ذخیره داده نمی‌شود و در این شرایط از ذخیره آب موجود در مخازن استفاده خواهد شد و برای جبران کمبود آب از تانکرهای آبرسانی سیار یا توزیع آب بسته‌بندی استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون ۵۱ اکیپ تعمیرات با تجهیزات کامل به صورت آماده‌باش در شهرستان‌های تابعه استان حضور دارند و ۳۵ دستگاه تانکر آبرسانی سیار نیز پیش‌بینی شده و بیش از ۵۰ هزار بطری آب بسته بندی ۱٫۵ لیتری نیز در دسترس است.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمانشاه افزود: اکیپ‌های امدادی شرکت نیز با تجهیزات مناسبی از جمله سیم بکسل و جلیقه نجات آمادگی کمک به گرفتاران در سیلاب را نیز دارند.

نقاط آسیب‌پذیر ایستگاه‌های گاز استان رصد می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: نقاط آسیب‌پذیر و احتمال آبگرفتگی تأسیسات و ایستگاه‌های گاز استان رصد می‌شود.

سیروس شهبازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، بر آمادگی تمامی امکانات این شرکت و پیمانکاران طرف قرارداد برای مدیریت بحران احتمالی روزهای آتی تأکید کرد و اظهار داشت: نقاط آسیب‌پذیر و هماهنگی لازم برای مدیریت بحران احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است.

شهبازی گفت: تمامی مدیران ستادی، رؤسای نواحی و نیروهای امدادی از روز گذشته تا زمان خروج سامانه بارشی به صورت ۲۴ ساعته در حال آماده‌باش هستند و همه موارد مرخصی‌های قبلی لغو شده است.

وی افزود: مدیریت مناطقی که در آنها احتمال آبگرفتگی تأسیسات و ایستگاه‌های گاز وجود دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است که تمرکز ویژه‌ای بر روی این مناطق انجام شود.

در این شرایط لازم است مردم نیز ضمن اندیشیدن تمهیدات لازم از جمله ذخیره آب در مناطق روستایی به نکات ایمنی و توصیه‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان توجه لازم را داشته باشند و به شایعات موجود در فضای مجازی توجه نکنند.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :