به گزارش کلهرنیوز ، در پی نگرانیهای به وجود آمده برای وضعیت تکیه معاون‌الملک در سامانه بارشی پیش‌رو، استاندار کرمانشاه با حضور در محل تکیه از نزدیک از تمهیدات درنظر گرفته شده برای کاهش آسیب‌های احتمالی به تکیه معاون‌الملک بازدید کرد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این بازدید گفت: از امیر آریانفر فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور می‌خواهیم که با اعزام اکیپی از یگان فنی‌مهندسی ارتش اقدامات حفاظتی فوری و لازم را برای حفاظت از این اثر تاریخی بی‌نظیر انجام دهند.

وی افزود: حوادث طبیعی همانطور که از نام آنها پیداست بخشی از طبیعت هستند و باید تمام توان خود را بکار گیریم که آسیب‌های احتمالی جانی، مادی و معنوی را به حداقل ممکن برسانیم.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: تکیه معاون‌الملک علاوه بر ارزش تاریخی و مذهبی برای کشور، بخشی از هویت فرهنگی استان کرمانشاه است و هرکاری که برای صیانت از آن لازم باشد انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ارتش در این بحران توانش را به کار بگیرد که تکیه به حیات خود ادامه دهد، عنوان کرد: متعاقب این بحران، میراث فرهنگی طرح جامع و مفصل خود را برای صیانت از این اثر تاریخی ارائه کند تا با پیگیری‌هایی که در سطح ملی انجام خواهیم داد به هر قیمتی که شده این شاهکار معماری اسلامی را برای آیندگان حفظ خواهیم کرد.

منبع: مهر

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :