به گزارش کلهرنیوز ، جلیل بالایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: با توجه به ورود سامانه بارشی قوی به جو استان، تمام دستگاه های اجرایی در حالت آماده باش بودند به شکلی که با وجود خسارت های چشمگیر تاکنون گزارشی از مصدومیت و فوتی هم استان ها بر اثر بارش به دست ما نرسیده است.
وی با بیان اینکه به صورت میانگین در ۴۸ ساعت گذشته ۴۲ میلی متر باران در سطح استان کرمانشاه باریده است، گفت: بر اثر این بارش ها آب شرب ۸۱ روستا قطع و راه ارتباطی ۸۲ روستا نیزمسدود شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه توضیح داد: شب گذشته در ساعات اوج بارش ها برق ۵۲ روستا در جوانرود و سرفیروزآباد و شهر شروینه قطع شد که با تلاش ماموران اداره برق اکنون برق این مناطق وصل شده است.
بالایی با بیان اینکه تمام راه های اصلی استان کرمانشاه باز است، گفت: تردد در گردنه های بیدسرخ و خسروآباد با محدودیت های ترافیکی امکان پذیر است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به بروز آبگرفتگی معابر در ۱۱ شهر استان گفت: اکنون شاهد طغیان رودخانه ها، سراب ها و چشمه های سطح استان هستیم.
بالایی در رابطه با وضعیت سدهای استان کرمانشاه هم افزود: هم اکنون چهار سد استان در حالت سرریز قرار دارند و وضعیت دیگر سدها نیز مطلوب است.
وی در باره شایعه تخریب سد «کبوترلانه» سنقر هم گفت: این سد هنوز آبگیری نشده، مقداری آب در پشت سد جمع شده بود که با ایجاد راه انحرافی در حال تخلیه است.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :