به گزارش کلهرنیوز ، وی ادامه داد: سیل اخیر به زیربخش های زراعت ۱۷ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال،باغبانی ۷۱۲۳ میلیارد ریال، دام و طیور و آبزیان ۵۱۷۴ میلیارد ریال و آب و خاک، امور زیربنایی و تاسیسات استان های گلستان، مازندران، خوزستان، لرستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، خراسان شمالی، اصفهان، سیستان و بلوچستان و سمنان خسارت زده است.

موسوی با اشاره به اقدامات اضطراری انجام شده در ۱۲ استان سیل زده گفت که ضمن اطلاع رسانی و هشدار به جامعه هدف، همه ظرفیت های نیروی انسانی و ماشین آلات، تجهیزات و امکانات سازمان جهاد کشاورزی استان های یادشده برای کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر بسیج شده است.

 وی افزود: تا کنون ۹ هزار تن نهاده های دامی شامل جو، ذرت و شکر برای مصرف دامداران و زنبورداران مناطق سیل زده تامین و توزیع شده است.

موسوی اضافه کرد: ۱۰ تن بذر برنج برای خزانه گیری مجدد کشت برنج تامین و ۲ هزار کیلوگرم گوشت قرمز بین سیل زدگان توزیع شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، فرسایش خاک حاصلخیزترین اراضی زراعی و باغی، کاهش تولید برخی محصولات اساسی و کاهش درآمد تعداد زیادی از بهره برداران را از تهدیدهای سیل اخیر عنوان کرد و افزود: تقویت سفره های آب زیرزمینی، افزایش تولیدات دیم و احیای چشمه ها و قنوات از فرصت های سیل بوده است./تسنیم

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :