به گزارش کلهرنیوز ، امیر شاه‌آبادی در مورد آخرین وضعیت روستاهای گرفتار سیل شهرستان هرسین اظهار داشت: قسمت مهمی از آب در حال حاضر فروکش کرده است اما همچنان روستاها در منطقه همچون گرگوند، قوزیوند، چمبطان علیا و سفلی و قره ولی زیر آب مانده‌اند

وی افزود: پیش بینی می‌شود چنانچه امروز بارندگی نداشته باشیم راه‌های مواصلاتی آنها بازگشایی شود و اهالی بتوانند به روستاها برگردند، چون احشام آنها در روستا باقی مانده و تلاش داریم با استفاده از ماشین آلات بخشی از آنها را به روستاها منتقل کنیم.

فرماندار هرسین در مورد وضعیت راه‌های شهرستان نیز گفت: علاوه بر ۱۰ روستایی که در منطقه چمچمال که غرق‌آب شده بودند روستاهای پایین دست هم در بخش مرکزی هرسین همچون چشمه بی گیر، سیفله، چم حیدر، چم شاهی و چم کبود روستاهایی بودن که ارتباط مواصلاتی آنها قطع شده بود که با تلاش همه دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز به جز چهار روستای مرکزی که آب شرب دچار مشکل شد بقیه روستاها مشکات زیرساختی نداشتند.

شاه‌آبادی گفت: علی رغم اینکه ۱۰ روستا زیر آب بود این پایداری در خدمات رسانی باعث شد مشکلی نداشته باشیم.

وی در مورد اسکان نیز تصریح کرد: با توجه به هشداری که استاندار در قالب مدیریت بحران دادند یک هفته قبل در آمادگی بودیم و از قبل به روستاها اخطار داده شد؛ دستگاه‌های امدادی، بنیاد مسکن، هلال احمر، ارتش و سپاه و شهرداری‌های بیستون و هرسین کاملاً مجاب شده بودند.

فرماندار هرسین ادامه داد: ۱۱ کمپ اسکان اضطراری قبل از بارندگی‌ها ایجاد کرده بودیم که در حوزه بیستون یک سالن ورزشی در سنقرآباد و یک سالن در شهرک بیستون و خوابگاه هلال احمر با ۹۰ تخت در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: در بخش مرکزی هم در روستای گره بان یک کمپ برای ۵ روستای اطراف آن و مجموعه شهید دارابی با چهار سوله ورزشی تجهیز شد.

شاه‌آبادی با بیان اینکه در مجموع ظرفیت اسکان برای ۲۷۵ خانوار فراهم شده بود، گفت: به جز اینها در پتروشیمی پلیمر و اوره آمونیامک پل چهر نیز امکانات اسکان در نظر گرفته شده بود و اینها تنها نقاط استفاده شده بودند و ۱۰ نقطه دیگر اسکان ضرورت نداشت و استفاده نشد.

فرماندار هرسین در مورد برآورد اولیه میزان خسارات نیز گفت: تمام روستاها اعم از گرگوند، مبارک آباد، قوزیوند، خلیل آباد، زردآبمحب، پاتپه، چمبطان سفلی و علی، فراش، قره ولی و بزن آباد و ۸ روستا پایین دست پل چهر تا ابتدای رودخانه سیمره تمام زمین‌های کشاورزی آنها زیر آب رفتند و خسارات در حوزه کشاورزی، راه‌های روستایی و میراث فرهنگی و برق بالا است.

/منبع: مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :