به گزارش کلهرنیوز ،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت:  فرمایشات مقام معظم رهبرى در دیدار مسؤولین نظام به مناسبت مبعث رسول اكرم(ص) و جلسه با روساى دستگاه‌هاى اقدام‌كننده در سیل‌هاى اخیر كشوربسیار مهم  وقابل  توجه ودقت  است

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبرى، اظهار کرد: مصاف توحید و طاغوت، مصافى اجتناب‌ناپذیر است‌ظهور پیامبران در جوامع مختلف، یك برانگیختگى و یك حركت عظیم با جهت‌گیرى «توحید و عبودیت» و «اجتناب از طاغوت» بود  طاغوت درواقع همان جریان و خطِ مقابلِ حركت توحیدى است كه مصداق امروز آن رؤساى جمهور در آمریكا و برخى كشورهاى دیگر هستند.  جریان طاغوت همواره براى اشاعه‌ى فساد و قدرت‌طلبى و مقاصد خبیث، جنگ به راه انداخته است كه این جنگ مذموم است اما مقابله با طاغوت، ممدوح است.

امام جمعه شهرستان بیان داشت:  تجاوزگرى‌هاى رژیم صهیونیستى در طول سال‌هاى متمادى، نمونه‌ى بارز جنگ‌افروزى‌هاى طاغوت، و مقابله‌ى مجاهدان فلسطینى و حزب‌الله لبنان و هم‌چنین دفاع ۸ساله‌ى ملت ایران، مصداق بارز جهاد در راه خدا است. جبهه‌ى طاغوت با اصل و هویت حركت توحیدى مخالف است و آمریكا و نوكرهاى او همچون آل سعود، به كمتر از دست كشیدن از حركت در مسیر توحید راضى نمى‌شوند.

وی افزود:  اگر ملت ایران همان‌گونه كه تا به حال حركت كرده است، به مسیر خود ادامه دهد، قطعاً بر دشمنان یعنى آمریكا و اذناب او غلبه خواهد كرد و پیروز خواهد شد.  نتیجه‌ى پیروزى، قابل تغییر است و آن، در شرایطى است كه دچار كوتاهى، عدم همراهى، عدم صداقت و دست كشیدن از مجاهدت در راه خدا بشویم.  فرداى ایران اسلامى متعلق به جوانان مؤمن و پرانگیزه‌اى است كه با اراده‌ى قاطع و فكر روشن و ابتكارهاى پى درپى مى‌توانند كشور را به اوج اعتلا برسانند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با یادوآوری فرمایشات مقام معظم رهبرى، ابراز داشت  در حادثه سیل اخیر، تلاش مردم و روحیه‌ى همبستگى و بسیج‌شوندگى در میان آنان، بسیار خوب بود و ملت ایران جانانه وارد میدان شدند و كمك‌كار مسؤولان بودند.

  وی خاطرنشان ساخت: روز سیزدهم فروردین با وجود این‌كه روز تعطیلى در كشور بود، از آن‌جا كه سیل‌هاى اخیر بزرگترین نگرانى و دغدغه رهبر معظم انقلاب بود، معظم له روسا و متولیان دستگاه‌هاى مختلف امدادرسان به سیل‌هاى اخیر را فراخواندند و در جلسه‌ى ویژه، گزارش اقدامات این دستگاه‌ها از آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده و امدادرسانى را دریافت كردند. پیش از این و با وقوع سیل در شمال كشور، رهبر انقلاب در پیامى به رییس ستاد كل نیروهاى مسلح دستور فرستادن امكانات بیشتر به مناطق سیل‌زده و ارسال گزارش اقدامات انجام شده را داده بودند.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب در این جلسه، به چند نكته اساسى تأكید داشتند: ۱- برجستگى شور كمك‌رسانى مردم ایران به سیل زدگان ۲- همه تصمیم‌ها و اقدامات لازم باید به‌صورت جدى پیگیرى و تا رفع مشكلات و آلام مردم آسیب دیده ادامه یابد  ۳- تحسین حضور فرماندهان نظامى در دل حادثه ۴- پیشگیرى از ویرانى‌ها و خسارات پیش وقوع حادثه ۵- لزوم توجه به صدمات روحى سیل زدگان ۶- توجه به لایروبى، حفظ حریم رودخانه‌ها، حفظ جنگل‌ها و عمران شهرى ۷- عملكرد خوب صداوسیما در پوشش اخبار سیل.

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد:   سیل ایران، آمریكا را رسوا كرد؛  بر اساس قوانین بین‌المللى، هرگونه اقدامى كه با جان انسان‌ها در ارتباط باشد نقض قوانین جهانى بوده و حتى در برخى موارد از آن با عنوان جنایت جنگى و نسل كشى یاد مى‌شود. به‌عنوان مثال هواپیما وسیله‌اى است كه مورد استفاده غیر نظامیان و افراد عادى است و جلوگیرى از تأمین قطعات مورد نیاز براى تعمیر و به روزرسانى هواپیماهاى مسافربرى ارتباط مستقیم با جان صدها انسان دارد و پیامدهاى هر حادثه‌اى همچون سقوط هواپیما بر عهده تحریم كنندگان آن است.

وی افزود:  قطعا نمى‌توان ادعاى بشر دوستى و حقوق بشر سر داد در حالى كه تحریم و اعمال محدودیت در تأمین نیازهاى مراكز امدادى صورت مى‌گیرد. جالب توجه آن‌كه كشورهاى غربى در حالى ادعاى كمك به مردم ایران را سر مى‌دهند و فردى مانند ترامپ رئیس جمهور آمریكا ادعا مى‌كند كه در كنار ملت ایران براى رسیدن به زندگى بهتر هستند كه همزمان به تحریم ایران براى تأمین نیازهاى امدادى مى‌پردازد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت:  بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شوراى امنیت سازمان ملل كه پس از توافق برجام تصویب شد، تمام تحریم‌هاى اقتصادى علیه ایران در حوزه هسته‌اى باید برداشته مى‌شد. با توجه به این قطعنامه، هرگونه اعمال تحریم و محدودیت علیه جمهورى اسلامى نقض برجام و قوانین جهانى خواهد بود لذا توجیهات غرب براى ایجاد مانع در برابر مراكز امدادرسانى همچون هلال احمر كه ارتباط مستقیم با كمك‌رسانى به مردم را دارد غیر قابل پذیرش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت های پیش رو عنوان کرد: روز ۲۰ فروردین ۱۳۵۹ جیمى كارتر رییس‌جمهور وقت آمریكا طى دستورى قطع روابط سیاسى و بازرگانى با جمهورى اسلامى ایران را اعلام كرد.

حجت الاسلام مهری با بیان پیامدهاى مثبت قطع رابطه سیاسى آمریكا با ایران (به مناسبت ۲۰ فروردین قطع رابطه سیاسى آمریكا با ایران( ابراز داشت:   توطئه آمریكا علیه انقلاب اسلامى ومردم ایران اگرچه در طى سال‌هاى اخیر در اشكال گوناگون ادامه یافته وترامپ این روزها همان نسخه چهل سال پیش كارتر را دنبال مى‌كند، اما استمرار این توطئه‌ها والبته ناكامى دشمن در طى سال‌هاى پس از پیروزى انقلاب از یك سو استحكام وآبدیدگى انقلاب را در پى داشته وسبب گردیده كه انقلاب علاوه بر تحكیم وتثبیت در داخل، در منطقه و جهان نیز گسترش یابد و ازسوى دیگر افول قدرت آمریكا در منطقه و جهان را در پى داشته است.

وی تصریح کرد: اكنون وبا گذشت نزدیك به چهل سال از استقبال حضرت امام(ره) از اقدام كارتر در قطع ارتباط آمریكا با ایران، دستاوردهاى ارزشمند آن‌را كه ناشى از ایستادگى وعدم تسلیم است در ابعاد زیر مى‌توان دید:

          ۱- تجلى عزت واستقلال ایران اسلامى ۲- تحكیم وتثبیت اقتدار دفاعى وامنیتى كشور ۳- رسیدن ایران به خود كفایى در عرصه‌هاى مهم دفاعى وامنیتى ۴- كاهش توان دشمن در اثر گذارى بر فرآیندهاى داخلى‌ ۵- ناكامى عوامل سر سپرده ونفوذى دشمن در داخل ۶- آشكار شدن ماهیت دشمن براى مردم ۷- تقویت وحدت و انسجام ملى ۸- گسترش تفكر انقلاب اسلامى در جهان ۹- رشد روحیه استكبارستیزى در میان مردم ایران و مسلمانان جهان ۱۰- شكل‌گیرى نیروهاى جبهه مقاومت در منطقه و تحكیم وتثبیت موقعیت آنان ۱۱- شكست استراتژى‌هاى آمریكا در منطقه و ناكامى به رغم تحمل ۷۰۰۰میلیارد دلار هزینه ۱۲- افول قدرت آمریكا.

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت ۲۰ فروردین روز ملى فناورى هسته‌اى، گفت: فناورى هسته اى، نماد خود باورى وتوانمندى ملى است،   در روز بیستم فروردین ۱۳۸۵ برابر با ۹ آوریل ۲۰۰۷میلادى، ایران به فن آورى غنى‌سازى اورانیوم و راه اندازى یك زنجیره كامل غنى‌سازى در نطنز دست یافت. به‌دلیل اهمیت این دستاورد كه همچون دیگر دستاوردهاى علمى و صنعتى كشور در اوج تحریم‌ها و فشارها به دست آمده واز حمایت قاطبه مردم ایران برخوردار بود، این روز با تصویب شوراى عالى انقلاب فرهنگى، به پاس قدردانى از تلاش‌هاى افتخار آفرین دانشمندان جوان ایرانى در دستیابى كشور به فناورى صلح‌آمیز هسته‌اى، در تقویم رسمى كشور «روز ملى فناورى هسته‌اى» نام گرفت و طى سال‌هاى پس از آن، ایران به دستاوردهاى مهم دیگرى در این عرصه دست یافت.

وی افزود:    روز ملى فناورى هسته‌اى از آن رو در تقویم جمهورى اسلامى آمده است كه بدانیم چه مسیر پر فراز و نشیبى را در طول این ۴۰ سال براى دستیابى به این فناورى مدرن طى كرده‌ایم و براى دستیابى آن دانشمندان هسته‌اى ما چه مرارت‌هایى را كشیده‌اند و فراموش نكنیم كه در این‌راه، دانشمندان شهید بزرگى همچون شهریارى، علیمحمدى، احمدى روشن و رضایى نژاد را تقدیم كرده‌ایم.

حجت الاسلام مهری همچنین با اشاره به  روز سوّم شعبان، سالروز ولادت با سعادت امام حسین(ع) که به‌عنوان روز پاسدار، نام‌گذارى شده است، گفت: پاسداران انقلاب اسلامى در ایران با تأسّى به شجاعت، مردانگى، استوارى، ایمان و فضایل اخلاقى امام حسین(ع)، در راه حفظ آرمان‌هاى والاى اسلام و انقلاب اسلامى و نیز حراست از تمامیّت ارضى ایران اسلامى، در دوران ۸ساله دفاع مقدس صحنه‌هایى فراموش‌نشدنى و حماسه‌هایى با شكوه آفریدند و پس از دفاع مقدس با بهره‌گیرى از تجربیات زمان جنگ، در عرصه‌هاى مختلف ازجمله سازندگى كشور و تلاش براى پیشرفت كشور با خط بطلان كشیدن بر سناریوهاى دشمن در تحریم ملت ایران، سرمشق دیگر جوانان و آزادى‌خواهان جهان شدند.

وی افزود: چهارم شعبان ولادت باسعادت ابوالفضل العباس روز جانباز -علمدارغیرت.وفاداری وبصیرت  نافذ وپنجم شعبان ولادت  با سعادت امام سجاد سیدعابدان وبزرگ پیام اورقیام عاشوراراتبریک عرض می کنم.

حجت الاسلام مهری با ذکر یاد و خاره شهدا، ۱۹ فروردین شهادت شهید صدر عمودفکری جامعه ونظام اسلامی وخواهرش سیده بنت الهدی، ۲۰فروردین-شهادت هنرمند انقلابی سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی هنرمندی انقلابی و آگاه به زمان، ۲۱فروردین سالروز شهادت امیر بی قرار  شهادت سپهبد صیاد شیرازی را گرامی داشت./اسلام آبادخبر

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :