به گزارش کلهرنیوز علی محمد زورآوند اظهار داشت: بارش های امسال از اول مهر ۹۷ تا ساعت ۱۱ ظهر امروز (۱۷ فروردین) نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل که ۳۱۴ میلی متر بوده ۱۳۵ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۹۲ درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت اخیر پاوه با ۱۴٫۶ میلی متر، روانسر با ۱۴٫۴ میلی متر و جوانرود با ۱۱٫۷ میلی متر بیشترین بارش های سطح استان را به خود اختصاص داده اند.
زورآوند همچنین با بیان اینکه طی این مدت بارشی در شهرهای صحنه و سومار گزارش نشده است، میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را نیز ۲٫۱ میلی متر عنوان کرد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه با احتساب این بارش ها میانگین بارندگی در شهرستان پاوه به بیش از یک هزار و ۳۵۸ میلی متر رسیده است، گفت: گواور نیز میانگین بارش های سال زراعی جاریش به یک هزار و ۲ میلی متر رسیده است.
وی گفت: جوانرود با حدود ۹۴۴ میلی متر بارش، گیلانغرب با ۸۸۵ میلی متر، دالاهو با ۸۶۶ میلی متر، ثلاث باباجانی با ۸۵۲ میلی متر و روانسر میز با ۸۲۵ میلی متر بارندگی در زمره پربارش ترین شهرهای استان قرار دارند.
زواروند یادآوری کرد: شهرهای کنگاور، سراورد، صحنه، گهواره و ماهیدشت نیز در سال زراعی جاری میانگین بارش باران در آن ها به بیش از ۷۰۰ میلی متر رسیده است.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را نیز ۶۵۴ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی قبل که ۱۹۷ میلی متر بود۲۳۳ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۸۵ درصد رشد نشان می دهد.
وی در پایان و با اشاره به استقرار سامانه بارشی در جو استان، گفت: انتظار می رود فعالیت این سامانه تا پایان امروز همچنان ادامه یافته و در اغلب نقاط استان شاهد بارندگی باشیم.

منبع:به نقل از ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :