به گزارش کلهر نیوز ، خلیل حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از لحاظ ارزش ۴۴ درصد افزایش و از حیث وزن ۳۳ درصد رشد داشته است.
او گفت: یک میلیارد و ۷۰۱ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۷۵ دلار با وزن سه میلیون و ۹۷۸ هزار و ۵۶۳ تن از کالاهای صادر شده در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از نظر ارزش ۷۹ درصد و از حیث وزن ۵۲ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۵۰۱ دلار کالا را با وزن یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۳۱۹ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از نظر ارزش ۱۲ درصد افزایش و از حیث وزن نیز پنج درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه در ادامه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، نایلون پلاستیکی رولی، انواع کاشی دیواری، پیاز و موسیر، خیار و خیار ترشی تازه یا سردکرده ذکر کرد.
حیدری، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورق و پالت، کیسه نایلونی، رول نایلونی به صورت یک لایه چاپ شده و گرانول پلی اتیلن را از دیگر کالاهای صادر شده اعلام کرد.
به گفته او، بیشتر این کالاها به کشور عراق صادر می شود.
وی مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در سال ۱۳۹۷ از گمرکات استان کرمانشاه را ۸۹۵ نوع کالا اعلام کرد و افزود: در سال گذشته در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۸ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :