به گزارش کلهرنیوز ، جلیل بالایی افزود: همچنین در جریان سیل هفته گذشته استان کرمانشاه ۱۰ هزار و ۲۷ واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده که باید تعمیرشوند.

وی اضافه کرد: تعداد ۹۲۰ خانوار نیز با از بین رفتن اثاثیه زندگی مواجه شده اند، با عنایت به اینکه بالاآمدن سطح آب در شهرها و روستاها منجر به آبگرفتگی منازل و از ببن رفتن اسباب و اثاثیه آنها شده درسیل و بارش های اخیر خسارت به این بخش هم بررسی شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه پیشتر اعلام کرده بود: براساس آخرین ارزیابی بعمل آمده و گزارشهای کارشناسی که به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون عمرانی استانداری رسید، خسارت ناشی از سیل اخیر و بارش های فروردین ماه هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
جلیل بالایی افزود: این ارزیابی میدانی پس از پایان بارشها به ویژه ۴۸ ساعت گذشته انجام شده و برای طرح در هیات دولت به سازمان بحران وزارت کشور ارسال شد.
وی بالاترین خسارت وارده را به بخش زیرساخت راه های اصلی و روستایی و پل ها با ۴۶۰ میلیارد تومان، نیرو شامل آب، برق، گاز و مخازن و رودخانه ها ۳۸۹ میلیارد تومان و بخش کشاورزی با خسارت ۳۸۶میلیارد تومان عنوان کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اضافه کرد: بعد از زیرساخت شهرها و روستاها، میزان خسارت وارده به شهرداری ها و دهیاری ها ۱۵۰ میلیارد تومان و سایر دستگاه های اجرایی استان نیز ۱۷۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

منبع:ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :