به گزارش کلهرنیوز ، سردار «منوچهر امان اللهی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدت زمان یاد شده ۱۰ فقره تصادف فوتی رخ داد که ۹ فقره مربوط به محورهای برون شهری و یک فقره نیز مربوط به محورهای درون شهری استان بوده است.
وی افزود: در جریان این سوانح ۱۶ نفر کشته شدند که ۱۵ نفر آن ها در سوانح برون شهری و یک نفر هم در سوانح درون شهری جان خود را از دست دادند.
سردار امان اللهی با بیان اینکه در سوانح رانندگی درون شهری نوروز گذشته هفت نفر و برون شهری ۲۱ نفر جان خود را از دست داده بودند، افزود: در نوروز امسال به ترتیب شاهد کاهش ۸۶ و ۲۹ درصدی جان باختگان درون و برون شهری بودیم.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، همچنین از وقوع ۲۷۴ فقره تصادف جرحی درون و برون شهری طی ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ خبر داد و گفت: در جریان این سوانح ۴۳۱ نفر مصدوم شدند که ۲۲۲ نفر در سوانح برون شهری و ۲۰۹ نفر نیز در سوانح درون شهری آسیب دیدند.
وی ادامه داد: در سوانح جرحی برون شهری ایام نوروز امسال نسبت به سال قبل ۳۰ درصد و در سوانح جرحی درون شهری نیز هشت درصد کاهش داشته ایم.
سردار امان اللهی، همچنین تعداد سوانح خسارتی درون شهری در مدت یاد شده را نیز ۷۴۵ مورد و برون شهری را ۱۸۷ مورد ذکر کرد و گفت: این مقدار سانحه نسبت به سال قبل با رشد مواجه بوده است.
رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر سوانح رانندگی برون شهری در محورهای کرمانشاه – صحنه، کرمانشاه اسلام آبادغرب و کرمانشاه – کامیاران رخ داده است، افزود: بیشترین حوادث رانندگی نیز از سوی خودروهای پراید، پژو و وانت بوده است.
وی تصریح کرد: واژگونی خودروها و خروج از جاده با ۵۵ درصد بیشترسن علل سوانح جاده ای برون شهری در ایام نوروز ۹۸ بود.
سردار امان اللهی در پایان، جریمه های صادر شده برای رانندگان متخلف استان در ایام نوروز امسال را چهار میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۸۶۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون و ۸۲۴ هزار تومان این جریمه ها در جاده های برون شهری و یک میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۴۴ هزار تومان ان نیز در محورهای درون شهری صادر شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :