به گزارش کلهرنیوز ، فرهاد فروزی با بیان اینکه امسال  ۱۰۸  زلزله در کرمانشاه به ثبت رسیده است، بیان کرد: بزرگترین آنها با بزرگی ۶٫۴ ریشتر ساعت ۱۴ و ۴۶ دقیقه در دوازدهم فروردین‌ ماه در حوالی سومار اتفاق افتاد و مابقی زلزله‎ها کمتر از ۴ ریشتر گزارش داده شده است.

وی با بیان اینکه اکنون در استان کرمانشاه ۸ ایستگاه لرزه‌نگاری خودکار وجود دارد، گفت: شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه به عنوان مرکز منطقه‌ای غرب کشور، تمامی ایستگاه‌های استان‌های غربی کشور را تحت پوشش دارد و با راه‎اندازی دو شبکه لرزه‎نگار در شهرستان‎های سومار و نوسود به تعداد شبکه‎ها اضافه می‎شود.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه افزود: ۸ ایستگاه لرزه‎نگاری خودکار در حوالی  جوانرود، قصرشیرین، گهواره، گیلانغرب، کامیاران، سنقر، کنگاور و کرمانشاه وجود دارد.

فروزی با اشاره به اینکه در صورت وجود تعداد ایستگاه‌های لرزه‌نگاری بیشتر در استان کرمانشاه کیفیت و دقت تعیین پارامتر زمین لرزه‌ها بالاتر خواهد رفت بیان کرد: اطلاعات ایستگاه‌های لرزه‌نگاری درصورتی که پوشش مناسبی بر روی چشمه‌های لرزه‌زا داشته باشد می‌توان از آن به عنوان پیش نشانگر و هشدار سریع وقوع زمین‌لرزه‌های بزرگ استفاده کرد.

وی با اشاره به تعداد زمین‌لرزه‌های استان کرمانشاه در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع ۴۲۶۹ مورد زمین‌لرزه در استان کرمانشاه رخ داده که از این تعداد ۵۲۹ مورد در بهار، ۱۹۰۶ مورد در تابستان، ۱۱۲۴ در پاییز و ۷۱۰ مورد در زمستان بوده است.

/تسنیم

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :