به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات که با حضور رضا رحمانی وزیر صمت در مرز پرویزخان برگزار شد؛ اظهار داشت: : طبق مصوبه ای که دولت عراق داشته، قرار است ۶ شهرک صنعتی مشترک در طول مرز ایران و عراق ساخته شود.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: کرمانشاه ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که ۵۰ درصد از آن با اقلیم کردنشین این کشور است. همچنین استان ۶ بازارچه و مرز رسمی دارد که چهار مرز و بازارچه آن در محدوده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب قرار دارد.
بازوند گفت: طبق هدف گذاری صورت گرفته قرار بود در سال ۹۷ شاهد ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات از مرزهای استان به کشور عراق باشیم که با تلاش های صورت گرفته این میزان به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسید که رشدی ۴۴درصدی داشته و شایسته تقدیر است.
وی تاکید کرد: بازگشایی مرز خسروی یک مطالبه بسیار جدی مردم استان کرمانشاه است. انتظار داریم هرچه زودتر شاهد بازگشایی این مرز (که دارای بهترین زیرساخت هاست) باشیم.
استاندار کرمانشاه گفت: پرویزخان یک مرز مبادلاتی بسیار مهم است که با وجود برخی کمبودهای زیرساختی، از یک رونق مبادلاتی بسیار خوب برخوردار است.
وی اضافه کرد: فعالیت های تجاری مدتی است در مرز تیله کو متوقف شده است که انتظار می رود وزیر صنعت در زمینه بازگشایی دوباره این بازارچه مهم کمک کنند.
بازوند در این نشست همچنین گفت: زمانی که دکتر رحمانی وزارت صمت را عهده دار شدند، این مجموعه با چالش ها و مشکلات بسیاری روبرو بود که ایشان با یک مدیریت شایسته توانستند بر این مسایل غلبه کنند.

ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :