به گزارش کلهرنیوز ، امید قادری روز پنجشنبه در حاشیه نشست کارگروه گردشگری استان کرمانشاه که در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: محور بیستون – تاق بستان با طول ۳۰ کیلومتر دارای ظرفیت های خوب گردشگری و مستعد توسعه و ایجاد زیرساخت های توریستی و تفریحی است.
وی ادامه داد: امروز در کارگروه گردشگری استان مرحله نخست کریدور که مطالعات و پیشنهادهای مختلف در ارتباط با آن بود مورد تصویب قرار گرفت و مقرر گردید اراضی مورد نظر به گردشگری تغییر کاربری پیدا کنند.
وی با اشاره به انتفاع مردم و ساکنین این منطقه در جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، اظهار داشت: میراث فرهنگی با صدور مجوزهای بوم گردی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت حامی مردم منطقه و ایجاد اشتغالزایی خواهد بود.
وی همچنین از تهیه بسته های سرمایه گذاری ارزان قیمت برای سرمایه گذاران خبر داد و افزود: سرمایه گذارانی که علاقمند به سرمایه گذاری در این بخش هستند می توانند با مراجعه به معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان، بسته های پیشنهادی را مطلعه کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان از پیش بینی ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این کریدور گردشگری خبر داد و خاطرنشان ساخت: این نوع سرمایه گذاری در استان کم نظیر خواهد بود و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در آینده برای استان باشیم.
قادری در ادامه گفت: در مرحله دوم طرح، به دنبال ایجاد یک سازمان عمران جدید برای پیگیری مشکلات این طرح هستیم که مشکلات زیرساختی اولیه برطرف شود./ایرنا

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :