به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز شنبه در کارگروه اشتغال استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزاری شد، افزود: نرخ بیکاری استان بعد از سالها روند صعودی، پارسال نه تنها این روند متوقف شد بلکه از ۲۱٫۲ درصد به ۱۸٫۷ درصد کاهش یافت که در کشور نیز رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را ثبت کردیم.
او در ادامه کاهش این مقدار نرخ بیکاری را نشان دهنده تلاش و جهت گیری درست برنامه ریزی دستگاه های اجرایی دانست و اظهار داشت: این کاهش نرخ بیکاری نمایانگر این است که کرمانشاه یک استان ثروتمند و با ظرفیت است که باید بیشتر به آن رسیدگی شود.
وی مهم ترین برنامه سال ۹۸ استانداری را مبارزه با غول بیکاری برشمرد و گفت: اشتغال با سرمایه گذاری و حمایت از کارآفرینان و ثروت آفرینان امکان پذیر است که در سال «رونق تولید» مدنظر مقام معظم رهبری نیز حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری توجه ویژه شده است.
بازوند اضافه کرد: برای حمایت از رونق تولید و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ۲۰ محور اقتصادی در استان امسال برای دستگاه های اجرایی در راستای حمایت از تولید و اشتغال تعریف کردیم.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از دستگاه های اجرایی استان خواست، اگر اعتبار عمرانی دارند، در فرصت باقی مانده جابجا یا هزینه کنند وگرنه برگشت می خورد.
در این جلسه، با پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیارد تومانی کارخانه پنیرغرب با اشتغال زایی حدود ۲۰۰ نفر و بررسی ارز مورد نیاز شرکت پویش یاب که بیشتر به ساخت ظروف پلیمری، بسته بندی و لبنیات متمرکز دارد، مصوب شد.
همچنین در ادامه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه، نوسازی شهری، بازآفرینی شهری توانمند سازی محلات و ناوگان حمل و نقل استان مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: از ۲ هزار و ۷۶۴ واحد سهمیه استان تاکنون فقط ۷۵۰ واحد مسکونی بافت فرسوده مجوز ساخت گرفته اند و از این تعداد نیز فقط ۶۵ واحد از تسهیلات بخش بافت فرسوده به علت ۱۸ درصد آن استفاده کرده اند و این طرح اگر مشوق هایی برای آن در نظر گرفته نشود، شکست خورده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمانشاه نیز با اشاره به ۶ بازارچه و مرز رسمی استان ناوگان حمل و نقل باری استان را در بخش مالی ضعیف دانست که باید تسهیلات خاصی برای این قسمت در نظر گرفت تا شرکت های کرمانشاه توانمند شوند.

ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :