به گزارش کلهرنیوز ، سرهنگ علی کریمی با بیان اینکه در خردادماه تمام رمز دوم کارت‌های مردم کرمانشاه یک بار مصرف می‎شود اظهار داشت: رمز دوم ۶۰ ثانیه بعد از استفاده خود به خود حذف می‎شود و مردم با نصب اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل خود می‌توانند درخواست رمز دوم جدید داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه روند کلاهبرداری از کارت‌های بانکی شهروندان روند افزایشی دارد، بیان کرد: کلاهبرداری از کارت‌های شهروندان باوجود هشدارهای پلیس فتای استان کرمانشاه در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

کریمی یکی از مهمترین عوامل سرقت از کارت‌های شهروندان را دستیابی افراد کلاهبردار به رمز دوم آنها دانست و گفت: مردم دارای کارت‌های بانکی باید بعد از استفاده از هر رمز دوم آن را حذف کرده و رمز دوم دیگری را برای خود ایجاد کنند زیرا این کار سبب جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و سواستفاده کلاهبرداران می‎شود.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه با بیان اینکه مردم به هنگام خریدهای اینترنتی باید نخست از جعلی نبودن سایت مورد نظرشان اطمینان حاصل کنند بیان کرد: از سوی دیگر نیز همه فروشگاه‎ها موظف هستند دستگاه کارتخوان خود را در اختیار مشتری قرار دهند تا مشتری اقدام به وارد کردن مبلغ خرید و رمز کارت کند.

کریمی با اشاره به اینکه کشفیات جرائم اینترنتی در سال گذشته در استان کرمانشاه ۸۲ درصد افزایش یافت افزود: قانون مجازات رایانه‌ای بیان می‌کند هر کس به طور غیرمجاز محتوای در حال انتقال ارتباطات غیرعمومی در سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری را شنود کند به حبس از ۶ ماه تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شبکه‌های فضای مجازی که در خارج از کشور مدیریت می‌شوند جرائم به راحتی انجام می‌شود افزود: در این شبکه‌ها به راحتی سواستفاده، سرقت اطلاعات و برداشت از حساب انجام می‌شود و در کنار سواستفاده‌های مالی این شبکه‌ها خارجی ماهیت جاسوسی دارند.

کریمی با بیان اینکه بیشتر جرائم اینترنتی در شبکه‌های فضای مجازی خارجی رخ می‌دهد، گفت: جرائم اقتصادی شامل برداشت‌های اینترنتی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه و جرائم اخلاقی شامل تغییر، تحریف و انتشار، منتسب کردن اعمالی برخلاف حقیقت است که در شبکه‌های فضای مجازی خارجی به‌راحتی انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :