به گزارش کلهرنیوز و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری در بازدید از پروژه مرکز گردشگری سلامت شهر کرمانشاه، اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه کرمانشاه به قطب گردشگری سلامت در غرب کشور تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به هم مرز بودن استان کرمانشاه با کشور عراق، سالانه بیماران متعددی از این کشور برای درمان از طریق مرزهای استان وارد کشورمان می‌شوند، اما متأسفانه بنا به دلایل متعدد از جمله نبود امکانات خاص گردشگری سلامت در کرمانشاه به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه توسعه گردشگری سلامت از جمله برنامه‌های محوری این اداره کل است، افزود: با توجه به این ظرفیت تکمیل و تجهیز پروژه گردشگری سلامت شهر کرمانشاه ضروری و نیاز به حمایت همه مسئولان امر دارد.

وی اهمیت این پروژه را به لحاظ ارزآوری، ایجاد اشتغال و تمرکز زدایی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امیدواریم برای اختصاص تسهیلات لازم به این پروژه همراهی و همکاری لازم در سطح استان و کشور صورت بگیرد.

گفتنی است، مرکز گردشگری سلامت شهر کرمانشاه در ابتدای بلوار تاق بستان با مشارکت ۳۷ تن از پزشکان استان در ۱۴ طبقه با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

این پروژه بیمارستانی با رویکرد گردشگری سلامت به عنوان یک مرکز با طراحی لوکس با امکاناتی از جمله هتل، گیم سنتر، صرافی، دفتر خدمات گردشگری، فروشگاه‌های عرضه صنایع دستی و… در راستای توسعه توریسم درمانی استان احداث می‌شود.

سرمایه گذاران پروژه تا کنون نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند، که در صورت اختصاص تسهیلات تا پایان ۹۸ ساختمان تکمیل و آماده تجهیز می‌شود.

این پروژه با ۲۷۰ نفر اشتغال مستقیم می‌تواند نقش بسزایی در ارزآوری، اشتغال زایی، تمرکز زدایی و توسعه توریسم درمانی استان ایفا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :