به گزارش کلهرنیوز ، مهدی فتاحیان پیش از ظهر امرز چهارشنبه در مراسم تجلیل از جوانان برتر استان با بیان اینکه انتظار می‌رود اعضای ستاد ساماندهی جوانان در سال جدید حضور پر رنگ تری داشته باشند اظهار داشت: به مناسبت هفته جوان برنامه‌های مختلفی از جمله مراسم بزرگداشت روز جوان در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شده است.

وی افزود: در برنامه ریزی های سال جاری دو محور اصلی شامل توجه به نشاط و نشاط آفرینی و دیگری احیای هویت اسلامی-ایرانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در دستور کار قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به منظور احیای هویت اسلامی-ایرانی با تعدادی از کارشناسان روانشناسی برنامه ریزی هایی انجام و اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی یکسال اخیر معاونت فرهنگی و امور جوانان فعالیت‌های گسترده‌ای در دستور کار قرار داده گفت: در آخرین جلسه برگزار شده ستاد ساماندهی جوانان استاندار تاکید کرد جوانان نباید در نوبت وام ازدواج قرار گیرند.

فتاحیان از ثبت ۱۷ هزار و ۲۹۳ واقعه ازدواج در سطح استان خبر داد و افزود: بر همین مبنا تمهیداتی اندیشیده شد تا ۹۸ درصد جوانان استان شامل بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر طی سال گذشته موفق به دریافت وام ازدواج شدند.

وی با تاکید بر اینکه تمام اعتباری که از سوی ورزش و جوانان در حوزه اشتغال و کارآفرینی اختصاص یافته را جذب کردیم گفت: تفاهم نامه بین بهزیستی و ورزش و جوانان منعقد شده که زمینه اشتغال پایدار را فراهم خواهد کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان ین که درصدد هستیم مراکز خصوصی در زمینه پیشگیری از طلاق را افزایش دهیم عنوان کرد: در حال حاضر چهار مرکز پیشگیری از طلاق داریم که درصدد افزایش این تعداد در سال جاری هستیم.

فتاحیان از وجود ۷۰ سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته و حمایت‌های انجام شده باید حداقل ۲۰ درصد این تعداد سازمان مردم نهاد جدید به ظرفیت استان افزوده شود.

مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :