به گزارش کلهرنیوز ، و به نقل از استانداری کرمانشاه، محمد ابراهیم الهی تبار در نشست با کاظم الاقابیرئیس اداره گذرگاه مرزی کشور عراق و هیأت همراه وی در سومار ضمن تقدیر از مواضع مسئولان عراق در حمایت از کشورمان در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا اظهار داشت: امیدواریم همکاری‌های دو کشور آنچنان که ایران در روزگار سختی پشتیبان عراق بوده ادامه داشته باشد و گفتگوهای طرفین رافع مسائل و دغدغه‌های موجود در مرز سومار باشد.

وی یکی از دغدغه‌های طرفین را ورود کالاهای غیرمجاز از مرز دانست و گفت: کمک به رفع دغدغه‌ها از وظایف طرفین در مبادلات تجاری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به موافقت وزارت کشور با رسمی شدن مرزهای شوشمی و سومار تاکید کرد: با تصویب این مصوبه در هیأت دولت، تجهیزات لازم برای ورود و خروج کالا و مسافران در این مرزها فراهم خواهد شد و دغدغه‌های طرفین نسبت به برخی مشکلات رفع می‌شود.

کاظم الاقابی رئیس اداره گذرگاه مرزی عراق نیز در این نشست با بیان اینکه هدف از دیدارش توسعه تجاری بین دو کشور است، اظهار داشت: عراق همواره از محصولات ایرانی استقبال کرده چرا که رابطه عمیق و با مسئولیتی بین طرفین برقرار است.

وی با اشاره به حضور خود در تهران در سفر نخست وزیر عراق به ایران در هفته گذشته تصریح کرد: در این سفر جلساتی را نماینده وزارت کشور داشتیم که طی آن دو طرف بر رفع دغدغه‌ها در تبادلات مرزی تاکید داشتند.

الاقابی همچنین رسمی شدن مرز سومار در آینده نزدیک را رافع مشکلات و دغدغه‌های عراق عنوان کرد و افزود: عراق خواهان توسعه روابط ۲۰ میلیارد دلاری خود با ایران است.

وی پیشنهاد داد که مسئولان بازاچه های مرزی سومار و مندلی عراق در نشستی مسائل و موضوعات مورد بحث را به گفتگو گذاشته و به نتیجه و تصمیم واحدی در مورد آن برسند.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :