به گزارش کلهرنیوز ، رضا خواجه‌ای افزود: با بیان اینکه بازسازی واحدهای تعمیری در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به پایان رسیده است اظهار داشت: در مجموع ۳۷ هزار و ۳۰۰ واحد تخریبی در مناطق زلزله‌زده وجود دارد که از این تعداد در ۳۹ هزار و ۱۰۰ واحد بتن‌ریزی فونداسیون اجرا شده است.

وی افزود: از مجموع واحدهای تخریبی ۳۵ هزار و ۲۰۰ واحد اجرای اسکلت، ۳۲ هزار واحد اجرای دیوارچینی، ۳۲ هزار و ۸۸۰ واحد اجرای سقف، ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اجرای گچ و خاک و ۲۸ هزار و ۸۰۰ واحد نصب و در و پنجره انجام شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه اکنون بازسازی واحدهای روستایی بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: برابر برنامه زمان‌بندی تلاش می‌شود تا پایان نیمه نخست ۹۸ واحدهای احداثی شهری نیز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اعتراض نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب مبنی بر عدم تعیین تکلیف ۵۰۰۰ خانوار آسیب‌دیده ناشی از زلزله ۶٫۴ ریشتری سال گذشته گفت: بعد از زلزله ۶٫۴ ریشتری سال گذشته عملیات بازسازی ۲۵۰ واحد در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب آغاز شد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام واحدهای احداثی ارزیابی شده بعد از زلزله ۶٫۴ ریشتری سال گذشته ساخت و ساز را آغاز کردند افزود: بعد از وقوع زلزله اعلام شد که واحدی که از زلزله آسیب دیده است مورد بررسی قرار می‌گیرد و نسبت به مرمت و بازسازی آن‌ها اقدام می‌شود.

خواجه‌ای بیان کرد: برخی از واحدها در این زلزله دچار آسیب جزئی شدند که منظور این  نماینده مجلس پرداخت تسهیلات به این واحدها و ایجاد فرصت‌سازی است که باید برای آن تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: بعد از وقوع زلزله ۶٫۴ ریشتری سال گذشته تمام واحدهای خسارت‌دیده بالای ۳۰ درصد و واحدهای تخریبی تحت پوشش قرار گرفتند و تمام تسهیلات همچون زلزله ۹۶ به این واحدها پرداخت شد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام واحدها در مناطق زلزله‌زده مورد ارزیابی قرار گرفتند افزود: واحدهای تعمیری که نیازمند مرمت و مقاوم‌سازی بودند و بیش از ۳۰ درصد خسارت دیدند تحت پوشش قرار گرفتند و واحدهای  زیر ۳۰ درصد تحت پوشش قرار نگرفتند.

تسنیم

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :