به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آبادخبر،  پیش از ظهر امروزبه مناسبت سالروز شهادت شهید حاج ابراهیم رستمی یادواره شهدای جهادگر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب و دالاهو به همت  جهادکشاورزی اسلام آبادغرب، بسیج ادارات و بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان با حضور مردم، مسئولین و خانواده های معظم شهدا  در تالار شهرداری این شهر برگزار شد.

مهندس کامران کریمی مدیر جدید جهادکشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و عرض خیرمقدم به خانواده معظم شهدا و مدعوین، هدف از برگزاری چنین مراسماتی را تجلیل از آرمانهای شهدای دوران دفاع مقدس و زنده نگهداشتن یاد شهدا عنوان کرد.

حجت الاسلام یوسفی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی استان كرمانشاه در این مراسم با اشاره به نقش شهدا در پیروزی انقلاب و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اینکه ابرقدرت های جهان( ۵+۱) پای میز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران می آیند و اینکه غرب و شرق اعتراف می کنند که از راه نظامی نمی توانند با ایران وارد جنگ شوند، همه مدیون خون شهدا و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام است.

وی افزود: جنگ های بسیاری در جهان شکل گرفته اما در بین مردم و آزاد اندیشان جهان منفور هستند اما با نگاه به جنگ ۸ ساله ایران و دفاع مقدس، چون هدف شهدا و رزمندگان حفظ نظام  بود که هدفی مقدس بوده  و به فرموده رهبری که حفظ نظام از اوجب واجبات است، رزمندگان و جهادگرانی که بعنوان پشتیبان جنگ بودند بخاطر این هدف مقدس جان خود را فدا کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی استان با اشاره به کلام امام(ره) که؛ جنگ دانشگاه بود، عنوان کرد:  دفاع مقدس هنوز ادامه دارد و در جامعه ما اثرگذار است، جوانانی مثل شهید رستمی و شهید باکری که در سنین پایین به چنین مقاماتی رسیدند معنویت بالایی داشتند که ولایت فقیه را درک کرده بودند و اطاعت از ولایت را اطاعت از امام عصر(عج) می دانستند.

وی تصریح کرد: خانواده شهدا ولی نعمتان نظام هستند و بر گردن تک تک ما حق دارند، نظام و دولت هایی که می آیند مدیون خون شهدا هستند.

در ادامه مراسم مهندس حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با ادای احترام به مقام شامخ شهدا اظهار کرد:  شهید حاج ابراهیم رستمی از دلاورمردان جهاد سازندگی بودند که در ۸ عملیات دفاع مقدس حضور مستقیم و فعال داشتند.

وی با بیان اینکه؛ جهادکشاورزی  به برکت خون شهدا دیگاه نوکری به مردم را دارد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی ۱۷ هزار بسیجی به جبهه های حق علیه باطل اعزام نموده و افتخاری است که استان کرمانشاه ۱۲۵ شهید تقدیم نموده که ۳۲ شهید والامقام جهادگر از شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو بوده اند.

مهندس حاتمی گفت: شهدای ما نه تنها از میهن اسلامی بلکه از اسلام نیز دفاع کردند و اگر شهدای ما نبودند معلوم نبود وضعیت اسلام در دنیا چگونه بود، چون کسانی که داعیه حکومت اسلامی دارند به ارزش های اسلامی خیانت کردند و در صف دشمنان بر علیه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران شمشیر کشیدند اما به وعده الهی پیروزی ازآن رزمندگان اسلام است.

به گزارش خبرنگار اسلام آبادخبر ، دراین مراسم معنوی بخش های متنوع فرهنگی نظیر؛ پخش کلیپ، خاطره گویی، رجزخوانی و مداحی ذاکر اهل بیت کربلایی میلاد احمدیان و توزیع کتاب زندگینامه شهدای جهادگر اجرا گردید که اثرگذار ترین بخش این مراسم معنوی که باعث شد اشک همه حضار جاری شود؛ بیان خاطراتی از زبان خواهر سردار شهید حاج ابراهیم رستمی در زمان شهادت این شهید والامقام بود.

پایان بخش مراسم معنوی تجلیل از خانواده معظم شهدا و اهدای جوایز به برندگان مسابقه برگزار شده در این برنامه بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :