به گزارش کلهرنیوز ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه، محمدرضا عدالتخواه در حاشیه نشست رئیس قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری سراسر کشور اظهار داشت: ۷۳ میلیارد تومان از طلب مالباختگان پرونده کلاهبرداری «گلیم و گبه» که تعدادشان ۱۱ هزار و ۷۱۳ نفر است، پرداخت شد.

وی درباره اجرای حکم محمدرضا مشیری متهم پرونده گلیم و گبه گفت: این فرد به ۳۰ سال حبس محکوم شد که هم‌اکنون در زندان اوین در حال تحمل کیفر است.

عدالتخواه با اشاره به پرداخت مطالبات مالباختگان عنوان کرد: خسارت شکات و مالباختگان در این پرونده ۱۴۵ میلیارد تومان است که تا‌کنون نزدیک به ۷۳ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در تشریح پرداخت طلب شکات افزود: کسانی که در این پرونده تا ۱۰ میلیون تومان طلب داشتند، به طور کامل تسویه شدند و ۳۹ درصد از طلبکاران بالای ۱۰ میلیون تومان نیز مطالبات‌شان را دریافت کردند.

عدالتخواه با بیان اینکه مطالبات باقی‌مانده مالباختگان از محل اموال توقیف شده پرداخت می‌شود گفت: احتمال دارد اموال توقیف شده از متهم حدود ۲۰ میلیارد تومان کمتر از میزان مطالبات مردم باشد، اما با تغییر وضعیت قیمت‌ها و کارشناسی‌های جدید این کمبود جبران می‌شود.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :