به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند در اولین نشست مشترک فرمانداران و مدیران ستادی استانداری در سال ۹۸ اظهار داشت: نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی به وضوح اولویت کشور را که پرداختن به مسائل اشتغال و اقتصاد است روشن نموده است. با توجه به وضعیت بیکاری استان، مجموعه مدیران و مسؤولان استان باید از این موضوع که اهتمام کلیت نظام در راستای رونق تولید است استفاده کنند تا شاخص اشتغال را ارتقا دهیم.

وی افزود: در سال ۹۷ مجموعه فرمانداران و مدیران ستادی متحمل مشقات فراوان شدند اما در نهایت کارهای رضایت بخشی صورت گرفت، که از مهمترین دستاوردهای آن متوقف کردن شاخص و کاهش نرخ بیکاری در استان بود، اگرچه هنوز اولین نرخ بیکاری کشور را داریم.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: با جهش خوب و شتاب مطلوبی که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به وضعیت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان داده است در سال جدید چشم انداز خوبی برای کاهش نرخ بیکاری استان پیش رو داریم.

وی گفت: در حوزه امور عمرانی فقط در یک مورد، در کمتر از ۱۶ ماه، بالغ بر ۶۴ هزار واحد مسکونی تعمیراتی در مناطق زلزله زده مرمت شده و قریب ۲۹ هزار واحد مسکونی جدید نیز ساخته شده است که در نوع خود یک رکورد درخشان محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان ساخت: سال ۹۸ نیز با سختی‌های متعددی روبرو هستیم و شوک سهمگین سیل در آغاز سال جدید، بار مالی هنگفتی به دولت تحمیل کرده است که مسائل مرتبط با بودجه کشور را در سال ۹۸ تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: مشارکت مردم و مسئولین در مدیریت سیل استان به خوبی نشان داد که اگر مردم در امور مشارکت کنند تا چه اندازه پیشبرد امور کم‌هزینه‌تر است و هر حادثه طبیعی می‌تواند قابل مدیریت باشد.

بازوند عنوان کرد: اطلاع‌رسانی مربوط به سیل و مسائل آن بسیار درخشان و عالی بود که می‌تواند به عنوان یک تجربه موفق در اطلاع‌رسانی در بحران مورد تجزیه و تحلیل و استفاده دیگر استان‌ها قرار گیرد.

وی افزود: کاهش بیکاری از طریق به صحنه آوردن سرمایه گذاران همچنان اولویت اول استان است که با تفکیک معاون اقتصادی از منابع انسانی، معاون امور اقتصادی استاندار فرصت بیشتری برای برنامه ریزی در راستای ایجاد اشتغال خواهد داشت‌.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: توسعه در نهایت توسط مردم و بخش خصوصی ایجاد می‌شود و دقت نظر بخش خصوصی در هزینه‌کرد سرمایه خود از بخش دولتی بیشتر است و اگر سرمایه‌گذار احساس کند که ممکن است مشکلی برای سرمایه‌اش به وجود بیاید تمایلی به سرمایه‌گذاری نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: مسؤولان و مدیران استان باید در سخنان و مصاحبه‌های خود مراقب باشند که به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر بدهند که از سرمایه آنها محافظت خواهد شد.

بازوند بیان داشت: تفکیک معاونت اقتصادی از منابع انسانی یک ظرفیت جدید برای استان است که هر کدام از این دو معاونت می‌توانند در حوزه کاری خود با استقلال عمل بیشتری عمل کنند که در نهایت در روند توسعه اقتصادی استان مؤثر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: راکد شدن واحدهای تولیدی و اقتصادی به وجهه دولت در افکار عمومی آسیب میزند و باید همه تلاش خود را برای احیای واحدهای راکد به کار گیریم.

استاندار کرمانشاه گفت: انتصاب آیت الله محمدی عراقی به عنوان مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم یک فرصت برای استان است که باید از این فرصت برای استان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: مجموعه وزارت کشور در استان بدنه کارشناسی توانمندی دارد. باوری به ورود نیروی مدیریتی از خارج از مجموعه ندارم، مگر در شرایطی که مدیری مناسب برای یک مسؤولیت در داخل مجموعه نباشد.

منبع: مهر

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :