به گزارش کلهرنیوز ،  نهم اردیبهشت روز شوراها فرصتی برای بیان مطالبات و دغدغه های اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمانشاه فراهم کرد تا در حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به بیان این مطالبات بپردازند.
رئیس شورای اسلامی استان کرمانشاه در این همایش بر اختصاص بودجه به شهرها و روستاهای مرزی بخصوص شهرهای تازه تاسیس تاکید کرد و گفت: این مناطق نیاز جدی به ایجاد و تقویت زیرساخت ها دارند.
عبدالعزیز کریمی، اختصاص ساختمان به برخی از شوراهای شهر و روستای استان، پیگیری مکاتبات شوراها به ادارات از سوی استانداری و توجه ویژه به شهرها و روستاهای زلزله زده استان را مورد تاکید قرار داد.
رئیس شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب نیز در ادامه این همایش خواستار توجه جدی دستگاه های اجرایی به مصوبات شوراها شد و گفت: باوجود اینکه قانونگذار به شوراها اختیار داده اما هنوز مصوبات شورا ضمانت اجرایی ندارد و درخواست بازنگری در قوانین شوراها را داریم.
پرویز رزم دیده، همچنین خواستار توجه جدی به راه های شهرستان اسلام آبادغرب شد و افزود: جاده های این شهرستان محل عبور خودروهای ترانزیتی است ونیاز به بودجه نگهداری و ترمیم دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز با بیان اینکه شوراها نماینده و منتخب مردم هستند و دولتمردان باید به آنها بها بدهند، گفت: اگر مسئولان می خواهند به مردم توجه کنند باید به نمایندگان آنها هم بها دهند.
غلامرضا امیری، با بیان اینکه شوراها قدرت و اختیار ندارند، بر ارتقای جایگاه شوراها تاکید کرد.
او همچنین از استاندار کرمانشاه به پاس تلاش ها و زحماتش در بحران های زلزله و سیل و دلسوزی برای استان قدردانی کرد و به او مدال خدمت اعطا کرد.
رئیس شورای اسلامی سنقروکلیائی نیز خواستار اختصاص امکانات و تجهیزات بخصوص ماشین آلات مورد نیاز به شهرداری های استان کرمانشاه شد و گفت: از این لحاظ شهرداری ها ضعیف هستند.
مهدی طالقانی افزود: شوراهای اسلامی بازوان دستگاه های اجرایی و نه رقیب آنها، هستند و انتظار داریم ادارات با ما همکاری کنند.
فریدون ابراهیمی رئیس شورای اسلامی شهر جوانرود نیز خواستار توجه جدی به راه های مواصلاتی منطقه اورامانات شد و جلال صفری رئیس شورای اسلامی شهر دالاهو نیز بر تقویت توان شهرداری های شهرهای دالاهو، کرند و گهواره تاکید کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر قصرشیرین نیز بازگشایی مرز خسروی را از جمله مهمترین مطالبه مردم این شهر دانست و صفری رئیس شورای سرپل ذهاب نیز خواستار توجه ویژه به شهرهای زلزله زده استان شد.
رئیس شورای اسلامی شهر پاوه نیز خواستار افزایش قدرت و اختیار شوراها در انتخاب شهردار شد و گفت: نباید در انتخاب شورا اینقدر دخالت شود.
طاهرآبادی رئیس شورای اسلامی شهر کنگاور نیز خواستار رفع مشکلات بیمه ای اعضای شوراهایی که شاغل نیستند شد و همچنین تاکید کرد که نباید نیروهای غیرتخصصی به بدنه شهرداری ها تزریق شود.
اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان کرمانشاه همچنین اعلام کردند که کارت شناسایی ندارند که استاندار کرمانشاه از معاون عمرانی خود خواست تا یک ماه آینده برای همه اعضای شوراها کارت شناسایی صادر کنند.

ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :