به گزارش کلهرنیوز  ، «شرکت نفت و گاز غرب» و به منظور بهره برداری از میادین عمدتاً نفتی غرب کشور و میدان گازی سراجه قم در ابتدای سال ۱۳۷۹ در کرمانشاه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

حدود ۲۰ سال است که به دلیل مرکزیت استان کرمانشاه در غرب کشور دفتر این شرکت در این استان فعالیت می‌کند و مسئولیت تولید، فراورش و انتقال نفت و گاز را برعهده دارد.

حوزه فعالیت‌های اجرایی و عملیاتی این شرکت شامل ۱۰ میدان تولیدی و چند میدان غیرتولیدی نفت و گاز را شامل می‌شود.

تولید روزانه از میادین تحت پوشش این شرکت هم ۱۶۴ هزار بشکه نفت، ۰.۹ میلیون متر مکعب گاز و ۱۷۰ مترمکعب مایعات گازی اعلام شده است که با تحقق برنامه توسعه میادین، علاوه بر افزایش چشمگیر سقف تولید نفت و گاز و مایعات گازی، آینده روشنی در بهره برداری از میادین تولیدی پیش بینی می‌شود.

پالایشگاه کرمانشاه، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت گاز استان قم هم از دریافت کنندگان محصولات این شرکت هستند.

بهره برداری از میدان‌های نفت و گاز استان‌های کرمانشاه ایلام، لرستان و شمال خوزستان توسط این شرکت انجام می‌پذیرد و میدان‌های زنجان، کردستان، آذربایجان غربی و برخی میدان‌ها در کرمانشاه در آینده بهره برداری خواهد شد و در مجموع مرکزیت استان کرمانشاه برای فعالیت این دفتر یک توجیه کاملاً فنی دارد.

حالا اما با فشار نمایندگان مجلس استان ایلام قلب شرکت که عملیاتی است به همراه واحد HSE قرار است به ایلام منتقل شود که این انتقال تمام قسمت‌های شرکت از قبیل مالی، کالا، ترابری، خدمات و منابع انسانی را شامل می‌شود و با این انتقال عملاً به مشکل بر می‌خورند.

پرسنل این شرکت هم به این موضوع معترض هستند و می‌گویند با این انتقال سایر قسمت‌ها هم باید به مرور جابه جا شود که با این کار کارکنان رسمی می‌توانند انتقالی بگیرند، اما نیروهای قراردادی در آینده حتماً با مشکل مواجه خواهند شد.

از حیث منافعی که این شرکت برای استان کرمانشاه دارد هم می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر هم کل خریدهای شرکت و گردش‌های مالی آن در استان انجام می‌شود و با جابه جایی این شرکت خسارت‌های مالی فراوانی به کرمانشاه وارد می‌شود!

البته طبیعی است که این موضوع برد انتخاباتی خوبی برای نمایندگان ایلام دارد و همین موضوع صد البته ناتوانی نمایندگان استان کرمانشاه در نگهداری و حفاظت از سرمایه‌های استان را بیش از پیش نشان می‌دهد که نتوانستند به رسالت خود در قبال دفاع از استان عمل کنند.

توقف انتقال نیامند موافقت وزیر نفت است

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مرصادنیوز  گفت: روز پنجشنبه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به منظور پیگیری موضوع با وزیر نفت جلسه‌ای تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تا پایان سال قبل وزیر نفت با درخواست نمایندگان کرمانشاه مبنی بر عدم انتقال معاونت عملیات شرکت نفت و گاز غرب به ایلام موافقت کرد، اما نماینده استان ایلام مجدد پیگیر موضوع شد و خواستار انتقال نیروهای بومی ایلام که در این معاونت مشغول هستند به استان خود شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اوایل هفته جاری با وزیر نفت مجدداً صحبت شد و عنوان کردیم با توجه به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه انتقال معاونت عملیات شرکت نفت و گاز غرب به ایلام بازتاب خوبی برای استان ما ندارد.

صفری با تاکید بر اینکه به جای نیروهای ایلام شرکت نفت و گاز غرب قرار است چند نفر استخدام شوند، افزود: معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت نفت نیز موافقت کرده و در صورت موافقت وزیر نفت شاهد انتقال معاونت عملیات نفت و گاز غرب به ایلام نخواهیم بود.

اگر انتقال متوقف نشود از طریق استیضاح وزیر نفت پیگیر می‌شویم

سیدقاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هم در گفتگو با  خبرنگار مرصادنیوز از پیگیری این موضوع در هفته آینده و همزمان با آغاز به کار مجلس خبر داد و گفت که حتماً به وزیر نفت اخطار می‌دهیم.

وی افزود: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم این اتفاق نامبارک رخ دهد و حتی در سفر پنجشنبه هفته جاری وزیر نفت به کرمانشاه حتماً با وی جلسه‌ای خواهیم داشت.

جاسمی با بیان اینکه ما به این روند پیش آمده انتقاد شدیدی داریم، چراکه دارایی‌ها و سرمایه‌های کشور به ثمن بخسواگذار می‌شود.

وی گفت: کرمانشاه قطب منطقه غرب کشور بوده و هست، چه ضرورتی دارد این انتقال صورت بگیرد این یک تصمیم غلط و نارواست.

نماینده مردم کرمانشاه گفت: زمینه استیضاح وزیر نفت در مجلس وجود دارد و اگر در این زمینه نتیجه نگیریم حتماً با همت نمایندگان استان از این طریق پیگیری می‌کنیم.

حالا پرسنل این شرکت دست به دامن رئیس جمهور و وزیر کرمانشاهی نفت شده‌اند و با نگاشتن نامه اعتراضی خواستار توقف این انتقال شده‌اند.

مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :